1 Nis 2015

Sergi | KNULP Dönüş

torun, knulp

Torun sanat galerisi, 27 Mart günü KNULP Dönüş sergisini keyifli bir ortamda açtı. Eserlere bakarken çok şey hissettiren ve 11 Nisan'a kadar devam edecek olan bu sergiye uğramayı ihmal etmeyin. Ayrıca galerideki insanlar çok tatlı ve sıcak kanlılar. 

Doluluk - boşluk, sığınma - korku, güvenlik - tekinsizlik; Knulp, tüm bu zıtlıklar arasından beliren, geçmişle şimdi arasında kalmış ve hala yaşanan bir eve bakıyor. ''Dönüş'' sergisinde; fotoğraflar, desenler ve yerleştirmelerden meydana gelen ve bu zıtlıkların canlanacağı bir atmosfer oluşturmaya koyuluyor. Duvara vurulan tek kat boyayla bile işleyen "silme" eyleminin yok eden pasif görüngüsünün altındaki agresifliği Torun'a yerleştireceği parçalarla görünür kılmaya çalışıyor. Hatta silme eylemini kullanarak eşya ve ev ile ilgili anlamları yok edip, onları birer nesne haline getiriyor. 

Yerleşmedeki müdahalelere, boyanıp doldurulan duvarlara, ve taşınmayla tamamlanan -ve yeniden başlayan döngünün etrafında geziniyor. Yerleş-yaşa-taşı-yerleş.
"Döndüm işte. Koridoru yürüyüp geçtim... Babamın evi ama eşyalar yan yana, soğuk soğuk duruyor; sanki hepsi de kimini unuttuğum, kimini hiç bilmediğim kendi sorunlarına dalmış. Onlara ne yararım dokunabilir? Onlar için neyim?... Ve mutfak kapısını vurmayı göze alamıyor, yalnızca uzaktan kulak kabartıyorum... Ama uzaktan kulak kabarttığım için bir şey duyamıyor, bir saatin hafiften tıkırtısını işitiyorum ya da belki sadece, çocukluk günlerinden doğru işitir gibi oluyorum... Ya şimdi biri kapıyı açar da bana bir şey sorarsa? O zaman kendim, sırrını gizlemek isteyen biri durumuna düşmez miyim?" 
-Kafka, Dönüş 
Torun, pazartesi hariç her gün 14:00 ile 19:00 arası açık.
Adres: Ballıbaba sokak 52/A Küçükesat, Ankara, Turkey
torun, knulp

torun, knulp

torun, knulp

FOLLOW ON

Yorum Gönder