18 Eki 2014

Koleksiyon yapmak ve ciltli kitaplarım

 

36 Madde listemde, Siyah bebek koleksiyonuna en az üç tane daha ekle diye bir maddem var. Madde 17! Lakin halen daha üç adet siyah bebeğim var. Aslında artık iki tane kaldı. Fındık Hanım birini yaramazlıkları sırasında parçaladı. 

Oturdum düşündüm. "Zorlamanın mantığını yok." dedim! Bu iş eğlencesine için, bir zorunluluk değil. O zamandan bu zamana siyah bebek koleksiyonu yapmak istemedim sanırım. Ama bu süreçte ciltli kitap koleksiyonuna başladım ve devam ediyorum. Onun yerine bunu sayabilirim. 



Yeri gelmişken koleksiyon yapmak ile ilgili de birkaç bir şey söylemek istiyorum. Bu, gerçekten çok özel bir iş ve seviyorum. Ama koleksiyon yapmak, biraz, eşyalar ile olan bağlarımı kuvvetlendiriyor. Eşyalar ile olan bağlar ise beni olduğum yere bağımlı yapıyor. Bu yüzden kitaplar dışında ciddi bir koleksiyona girmeye korkuyorum. 

Eskiden hiçbir şeyimi atmaya kıyamayan bir insandım. Zamanı gelince birçoğunu değerlendirdiğim de oluyordu ama taşınma sırasında çok yük olmaya başladılar ve sanki özgürlüğümü kısıtlıyorlar gibi geldi. "Bir gün çekip gitmek istesem bu kadar eşyayı ne yapacağım?" dedim. Bunu dediğim o gün yıllarca sakladığım ama giymediğim kıyafetlerimi poşetleyip birilerine vermeye başladım. Daha sonra diğer eşyalara geçtim. Elden bir şeyler çıkardıkça rahatladığımı da hissettim. Bir nevi o dönem terapi gibi oldu. Gerçekten de taşınırken kolaylık sağladı. Sonra tekrar dedim ki "Bir gün tek bavulluk eşyam olduğu zaman siktir olup gideceğim!" Halen daha tek bavula inemedim. Bunu gerçekleştirmek normal şehir yaşamı içinde çılgınlık. Eşyaları tek bavula indirmek, daha sonra simgesel bir olaya döndü benim için. Amaç bir gün çekip gitmek ve bu da güç veren düşünce haline geldi. 

Tabi tüm bunlar biraz da o zamanki içsel sıkıntılarımdan kaynaklı şeyler. Bu durumdan eşyaların çok da önemli olmadığını öğrettim kendime. Çok sevdiğim bir şey kırıldı mı da artık sinirlenmiyorum. Alt tarafı eşya diyorum. Yarın öbür gün basıp gitmek istediğim zaman gözden birçok şeyi kolaylıkla çıkarabilirim. (Eski basım ciltli kitaplarım hariç, tek mirasım onlar zaten.) 

Ha, şimdi yine birçok eşyam var ama artık en azından hepsinin bir "eşya" olduğunun bilincindeyim. Bağlarımı koparmayı başardım. Öteki tarafa ne de olsa götüremeyeceğiz. 

Not: Arada dolaplarımı karıştırır verilecekleri toparlarım yine. Özellikle kıyafetlerde. Deneyin bence. İyi geliyor. 

FOLLOW ON

Yorum Gönder