26 Eyl 2014

Princes' Islands: Burgaz Adası

İstanbul'dan taşınmadan önce son ziyaret ettiğim yer sanırım Burgaz Ada oldu. Paylaşmak da arada kaynamış haliyle. İstanbul çok güzel bir şehir. Hele adaları çok fazla ziyaret edemediysem de daha fazla seviyorum.

Mudanya'daki arkadaşımla o gün sabah erkenden buluşup Burgaz Ada'ya doğru yol aldık. Hava başlangıçta gerçekten kötüydü. Kapalı havaları sevmiyorum. Ama yine de keyfimizi bozmasına izin vermedik. Şansımıza ve sanırım enerjimiz nedeniyle öğlene doğru hava açtı ve çok güzel güneşli bir gün oldu.
***
Vapur ve motor firmaları ile adaya ulaşım sağlayabilirsiniz. Bostancı'dan kalkan motorlar 30 dakikaya adaya varıyor. Ama Kabataş'tan bu süre 1 saati buluyor. Adaya gittikten sonra son dönüş vapur saatini kaçırmayın. Yoksa adada mahsur kalırsınız :)

Çok güzel manzara sahip olan Burgaz Adası'nda ziyaret edilecek yerler de bulunuyor.

Bayrak Tepe, adanın tek tepesi. Tepe'de ahşap bir bayrak bulunduğu için ismi de buradan geliyor. Bu tepeden manzaranın keyfine varabilirisniz.

Önemli hikaye yazarımız Sait Faik Abasıyanık'ın ailesinin köşkü daha sonra müzeye çevrildi. Abasıyanık, hayatının en önemli zamanlarını, son on yılını bu köşkte geçirmiş. Sait Faik Müzesi'ne uğramamazlık yapmayın. Müze, pazartesi ve salı günleri hariç 10.00-18.30 saatleri arasında ziyaretçilere açık.

Aya Yani Kilisesi'nin yerinde zamanında başka bir kilise varmış. İlk kilise, İmparator Teophilos'ın (829/842) karısı İmparatoriçe Theodora tarafından sürgün edilen din adımı Methodius'ın mahkum ediliği hücre üzerine inşa edilmiş. İstanbul'un fethi zamanında çok hasar gören bu kilise, 1759'da onarılmış. 1894 yılında meydana gelen depremde kilise kullanılmayacak hale gelmiş. Yeni kilise de 1896 yılında inşa edilmiş. Sol taraftan 11 basamaklı dar bir merdivenden Methodius'ın hücresine iniliyor.

Bu kilisenin önüne geldiğimizde kafamız gerçekten güzeldi. Biraz dinlendik ve büyük kolonların üzerindeki desenleri incelemeye başladım. Sonra bir de eğitim sistemi ile ilgili bir şeyler bahsetmeye başladım. Ve sonra durdum dedim ki "Kilisenin önünde kafamız güzel olarak eğitim sisteminden neden bahsediyorum ben?"

Güneşli bu günde gerçekten çok güzel vakit geçirdik. O gün bütün Burgaz Ada sakinleri benim için karikatür karakterinden ibaretti.