12 Eyl 2014

Otostop macerası: Ankara => Balıkesir (Zeytinlifest)

Annemin “Hadi geç kalacaksın!” demesinin ardından açtığım gözlerle otostop ve festival macerasına başlamış oldum. Son ana kadar bir aksilik bekledim her zamanki gibi. Sırt çantamı bile uyandıktan sonra hazırladım. Dolaysıyla ufak tefek birkaç şeyi almayı unutmuştum. Ama yine de bunlar gezime hiçbir gölge düşürmedi. 10 günlük bir süreçten olsa gerek ekstrem bir şeye ihtiyaç duymadım.

Çantamı, çadırımı sırtladım ve Kızılay’da arkadaşımla buluşmaya gittim. Buluştuktan sonra ego otobüsü ile Eskişehir yoluna gittik. İlginçtir otobüs otoyolun kenarında indirdi. Sanki otostopçuları düşünerek yapılmış bir durak gibi. Başparmaklarımızı kaldırdık. Şanslı mıydık yoksa sürücüler, otostopçulara gerçekten şans tanımaya gönüllü müydüler bilmiyorum ama beş dakika içinde hemen bir kamyon bizi aldı. Hatta doğrudan Bursa’ya gidiyordu ama Eskişehir’de inerek otostop keyfini biraz daha yaşamak istedik. 


Bursalı kamyoncu amca her ne kadar yavaş gitse de çok da sıkıcı değildi. Hele ki sapık, katil benzeri biri hiç değildi. Amca, daha önce de otostopçuları aldığından, kendisinden ve ailesinden bahsetti. Aklımıza İznik Gölü'nü de soktu. "Kesin görün, çok seversiniz, çok güzel yer." deyince biz de gece otostop çekmektense konaklamanın daha mantıklı olacağına karar verdik ve rotada ufak değişiklik yaptık. 

Daha sonra dinlenmek üzere kamyonların mola verdiği bir yerde durduk. Yoldan aldığı kavunu hep birlikte yedik. Ellerimi yıkamak ve işemek için iğrenç bir tuvalete girmek zorunda kaldım. Tüm gezi boyunca kalacak yere ve yola para vermeyip, işemeye para vermek koydu be. 


Eskişehir’de indikten sonra yemek için bir yer aradık ama sonra çok geç saate kalmayalım diye vazgeçtik. Lakin çevre yoluna tekrar çıkmaya çalışırken bir saat yürümek zorunda kaldık. Vardığımızda ise tekrar parmaklar havaya kalktı. Bu sefer bizi bir tır aldı. Hayatımda ilk defa tıra binmiştim. Genç tırcı abi bizi Bozöyük’e kadar götürdü. Tırın yüksek koltuklarında seyahat etmek pek havalı. Aynı zamanda rahatlar. Bozöyük’e geldiğimizde biz de acıkmıştık ve tır lokantasında yemeğe karar verdik. Tesiste bir sürü tır park edilmiş, tırcılar da karınlarını doyurup sigaralarını içiyorlardı. Uygun fiyata biz de karnımızı doyurduk. Çayımızı ve sigaramızı da içtikten sonra tekrar yola çıkmaya hazırdık. 


Artık hava kararmıştı ve nasıl bir yol izlememiz gerektiğini tartışıyorduk. Bursalı kamyoncu amca, aklımıza Bursa İznik fikrini sokmuştu. Kesin görmemiz gerektiğini ve çok seveceğimizi söyledi. Biz de gece otostop çekmemek için İznik’te bir gece kamp yapmaya karar verdik. Bunları konuşurken biz yaşlarda bir genç bizi İznik ayrımına kadar götürebileceğini söyledi. Anlaştıktan sonra ses sistemli, kırmızı dekorlu tıra atladık. Bangır bangır arabesk rap eşliğinde yol aldık. 

“Bazı şeyleri bıraktık ama müziği bırakamadık.” dedi.
“Boşver, bırakma, müzikten zarar gelmez zaten.” dedim. 

Uzattı kamyoncu sigarasını, başladı anlatmaya:
“Allah’a şükür bıraktım artık. Kullanmıyorum birkaç aydır. Evlendim. Bir oğlum var ufak. Hayatta verdiğim tek doğru karar eşimle evlenmek oldu. Ben yapıştırma da içmem. Bilmem sarma falan. Kovaydı olayım benim. Yola çıkmadan şu arkada bir kapak alırdım. Misal İstanbul’a mı gideceğim, kendime geldim mi Çanakkale’de kendimi buluyordum.”

İznik ayrımında tırdan indik. Hava zifiri karanlıktı. Gökyüzü yıldız denizi, etraf ise yol ve yeşillik sadece… Fenerle otostop çekmeye çalıştık. Giden gelen araçlar vardı. Çok da in cin top oynayan bir yol değildi. Yük arabasına benzer bir araç durdu. Ailesi ve çocukları ile evine gidiyordu sanırım. 

“Yerimiz yok, yoksa alırdık.” 
“Arkada da gideriz biz.” dedik.
“Tavuk kokuyor ama.”
“Bu karanlıkta beklemektense kokuya dayanabilirim.” dedim.

İznik'e bir sonraki yazı ile devam edeceğim.

Ankara'dan Balıkesir tarafına otostop rotası:
Çayyolu metrosu ile en son durakta inin. 120/121 Ego otobüsleri ile Eskişehir yolu üzerinde inin. Yanlış hatırlamıyorsam çevre yolu adında durak var zaten. (Turkuaz / Çankaya Üniversitesi Kampüsünde inin dediler bize ama o durak orası mıydı bilmiyorum tam. Lakin o yol boylu boyunca Eskişehir yolu zaten. Çevre yolunda tarafında inmeniz şehir dışına giden araçları daha kolay yakalamanızı sağlar.) Araçların durabileceği noktadan hemen otostop çekmeye başlayabilirsiniz.

Eskişehir => Bursa => Balıkesir şeklinde seyir izledik biz. Tabi çeşitli ilçelerde inerek otostop çektik. 

FOLLOW ON

Yorum Gönder