28 Eyl 2014

Heidemarie Schwerme ile tanıştırayım sizi


Böyle şeylerin farkına aslında genç yaşlarda varıp denemek gerek. Bir ömrün çoğunu sistem içinde çürüttükten sonra çekilmezliğin verdiği cesaretle atıyorlar kendilerini sistem dışına. Zararın neresinden dönülse kardır demişler yine de. Yapsınlar tabi, hangi yaşta olursa olsun. Yapsınlar ki bizler de görelim cesaret alalım. O zaman sizi Heidemari Schwermer ile tanıştırayım. 

Kendisi şu an 70lerin başında olsa gerek. 15 seneyi aşkındır da parasız bir hayat sürüyor. Kredi kartları yok, faturalar yok, para denen lanet şeyin getirdiği hiçbir sıkıntı yok. Dortmund'da öğretmen olan Schwermer elinde bavulu ve bilgisayarı ile kasaba kasabak dolaşıyor. Bu şekilde daha sağlıklı ve daha mutlu olduğunu da biliyor musunuz? 

Bu kararı aldıktan sonra tüm mal varlığını hediye etti. Banka hesaplarını kapattı. Emekli maaşını da ihtiyacı olanlara vermeye başladı. Şimdi, kendi ihtiyaçları için takas yöntemini kullanıyor.

Dortmund'a taşındıktan sonra çok fazla evsiz için bir şeyler yapma ihtiyacı duyan Schwermer "değiş tokuş dükkanı" açtı. Sadece eşyalar değil, yetenekler de değiş tokuş edilebiliyordu. 

Daha sonra bir yıllık parasız yaşama deneyimi, devamında 15 yıl getirdi ve seneleri peşinden getirmeye devam ediyor. İnsanların evlerinde kalarak onlara ev işlerinde yardım ediyor ve karşılığında konaklama, mutfak ihtiyacı, telefon ve internet gibi imkanlardan yararlanıyor. Cebinde acil durumlar için sadece 200 Euro taşıyor. 

Schwermer'in iki kitabı var. Kitaptan kazandığı paraları sokaktaki insanlara dağıttı. Ayrıca Norveç/İtalya yapımı belgesel filmi çekildi. Filmin adı Living Without Money
Şimdi yaşamınızı nasıl sağlıyorsunuz, karnınızı nerede doyuruyorsunuz, aç kalırım diye korkmadınız mı?
İlk başlarda korktum tabi. Ama zaten bu yaşam biçiminde yarın ne olacağını bilmemek size çok şey öğretiyor. Onun dışında seyahat etmeyi seviyorum. Almanya'yı dolanıyorum. İnsanlar yokken, tatildeyken ben evlerine göz kulak oluyorum. Apartmanın çöplerini çıkarıyorum, çimleri biçiyorum. Evinde kaldığım insanlar bunun karşılığında buzdolabını dolduruyor. İnternet ve telefon olanağı tanıyorlar. Barter usulü yani... Örneğin üç aylığına kuzeydeki Wilhelmshaven kentinde böyle bir evde kalıyorum. Bazen bu yaşam tarzını anlatmam için çağırıyorlar. 
  Bu da kendi websitesiwww.heidemarieschwermer.com

FOLLOW ON

Yorum Gönder