5 Ağu 2014

Ekolojik Topluluklar: Yeryüzü Derneği

Son zamanlarda insanların ekolojik olana ilgisi arttı. Ya da benim çevremde fazlaca olduğu için böyle düşünüyorum. Ama yine de tüketimi azaltmak, organik olanı kullanmak, evde üretmek hem sağlık hem de çevre için en iyisi. Yüzde yüz hayatıma henüz entegre edemem de en azından çabalıyorum. 

Yeryüzü Derneği'ni, Yeni İnsan Yayınevi'nden biliyorum. Ama çok fazla incelememiştim. Daha sonra mailime gönüllü daveti gelince oturdum iyice baktım. Kerpiç Ev yapımına katılmayı çok istiyordum ama zamanı ayarlayamadım. Hatta şu an devam ediyor; iki gün önce başladı. İki haftalık sürecek bu etkinliğe daha sonra da katılabilirsiniz. İnternet sorunu olduğu için en sağlıklı telefon ile ulaşabilirsiniz onlara şu an.

Nedir bu Yeryüzü Derneği?
2009 yılında yedi kişi tarafından ekolojik topluluk oluşturmak amacıyla kurulmuş. Kent Bahçeler, Yeryüzü Ekoköyü, Takas Şenliği, Topluluk Destekli Tarım, Organik Pazar gibi projeleri var. Permakültür Atölyesi ile ilgili çalışmaları olacak. Aynı zamanda ekolojik yemek tariflerini de sitede bulabilirsiniz. 

Bitki Tanıma Kursu var mesela. Bir ara bunları öğrenmek istemiştim. İnsan nasıl doğayı tanımaz! 2014 yılında tekrardan yapmak istiyorlar fakat gönüllü eğitmen arıyorlar.

Bir de, benim de katılmak istediğim Efes Kampı var. Her yıl bir tema belirleyip Ege Denizi kenarında kamp kuruluyor: Atıksız, tüketimsiz bir kamp. Bu senenin teması Kadının Gücü! Ve kamp bitti. 2015'i bekleyeceğiz artık.

Duyuruları takip etmek, bilgileri sömürmek için; 

FOLLOW ON

Yorum Gönder