25 Tem 2014

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerinin okuması gereken kitaplar


Merhaba,
Bir önceki yazımda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerine altın değerinde tecrübeye dayalı bir takım bilgiler vermiştim. Yazı yazalı baya zaman oldu aslında ama özellikle üniversite sınavı zamanı yeni girecek öğrencilerden çok mail aldım. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım. Amacım kesinlikle yönlendirme yapmak değil. Bana göre doğru bir şey değil çünkü. 

Ben olanı her iki açıdan aktarmaya çalıştım. Artılarını ve eksilerini sizler kendinize göre çıkartın ve kendiniz karar verin. Alacağınız kararlar her zaman doğru çıkmayabilir. Tecrübelerimiz ve hayat bakış açımız bu şekilde oluşur. Ama geriye dönüp baktığınızda en azından bu benim kararımdı diyebilirsiniz. Kimseyi suçlamak zorunda kalmazsınız. Elbette anne babanızın, çevrenizdekilerin yorumlarını dinleyin ve kulak asın.

Bazı kişiler bu bölümde okuyan öğrencilerin neler okuması gerektiğini sormuş. “Neler okumayacaksın ki kardeş?” der ve devam ederim. Bir kere bu bölüme geldiysen okumayı seveceksin. Sonra çok okuyacaksın. 

Şu linkte çok güzel derlemişler. Tabi, yeni çıkan kitapları da takip etmek gerekir. Buradaki birçoğu ders kitabı olarak okutuluyor çeşitli okullarda. Bu listeyi baz alabilirsiniz.

Okurken felsefe, siyaset, sosyoloji, tarih vs birçok konudan okumalısınız. Temel kitapları en azından bitirmeniz gerekir. Daha sonra yapacağınız araştırmalara, uzmanlaşmak istediğiniz konulara göre okuma detayları seçebilirsiniz.

Ayrıca, dünya klasikleri, beat kuşağı gibi önemli yazarların kitaplarını okumak size farklı bakış açısı kazandırır. 

Bir de bir kitabı ilk ağızdan okumak gerekir. Gerçi bu dediğim nasıl bir benzetme olduysa. Neyse, yani demek istediğim… Mesela, Das Kapital ile ilgili bir profesörün bir inceleme kitabı değil de Das Kapital’ın kendisini önce okumak daha etkili olur. Sonra bunlara yönelik eleştirileri ve incelemeleri okumak bilgileri pekiştirir diye düşünüyorum.

Ha unutmadan bir de! Okurken tek yönlü kesinlikle okumayın. Düşüncenize ters gelen şeyleri de inceleyip, okuyun. Zaten, karşı tarafı bilmezseniz kendi düşüncenizi nasıl savunursunuz?! 
Dostluklar…
FOLLOW ON

Yorum Gönder