16 Tem 2014

Olimpos, Çıralı gezisi 1

Ani bir kararla Olimpos tarafına gitmeye karar verdim.  

Daha önce kamp yapmadığımızdan ya da pansiyon tarzı yerde kalmadığımızdan olaya acemi başladık. Daha doğrusu planlı bir şey olmadığı için bir litrelik sırt çantamız (backpacking) bile yoktu. İşin ilginç tarafı bir yerden çadırımız vardı ama. Bunların şu an elde olmaması bir engel değil. Bu tarz eşyalar rahatınızı ve size kolaylık sağlıyor. Yoksa iki tane ufak sırt çantasını taktım gittim. Yeterli oldu. Ama biri önümde diğeri arkamda oldu. Çantalara gömüldüm.

Tabi bu süreçte neye tam olarak ihtiyacımız var ortaya çıktı. Bir alınacaklar listesi oluşturdum. Birçok yararlı bilgiye ulaştım. 

Mümkün olduğunca uygun fiyatlarda tatil yapma taraftarıyım. Ve her ihtimale karşı bir çadırın bulunması bu yerlerde avantaj sağlayacaktır. 

En yoğun sezonda gittiğimiz için fiyatların da en yüksek olduğu zamanlardı. Ve en sıcak zamanlar! 

Backpacking!
Ne kadar süreli gezi yapacağınıza göre yanınıza alacağınız şeyler değişecektir. Biz dört günlük bir seyahate çıkacağımız için yanımıza çok fazla şey almadık. Çok az kıyafet aldım. Yazlık mekan olduğu için uzun kollu ve bacaklı hiçbir şey almadım. Sadece, yine de her ihtimale karşı ince bir pike aldım. 

Çadırda yanınıza almanız gerekenleri şöyle sıralayalım:
Bikini (Yazlık yer olduğu için sabah akşam çoğunlukla bikini ile dolaşıyorsun. Bir iki tane bikini ile gitmekte fayda var; ıslak dolaşmamak adına.)
Spor ayakkabı
Terlik
Çorap ve çamaşır 
Şort ve tişört
Şapka
Güneş kremi
Diş fırçası, macun, şampuan
Sigara içiyorsanız fazladan paket
Çakmak
Bir ufak bir büyük havlu
El feneri
Fotoğraf makinesi
Kitap
Ufak iğne iplik
Ağrı kesici, yara bandı
Müze kartı, öğrenci kimliği vs.
Mat
Yastık
Pike
Telefon ve şarj cihazı
Atıştırmalık yiyecek
Çakı
Tuvalet kağıdı ve ıslak mendil

Dört gece için bunlar yeterli oldu. Daha uzun seyahatler için bu liste biraz daha uzar. Kamptan detaylar bir sonraki yazıda!



FOLLOW ON

Yorum Gönder