21 Şub 2014

Yurt dışında ucuz kiralık daire bulmanızı sağlayacak web siteleri

Gezmelerde her zaman en uygun olanı bulmaya çalışıyoruz. Peki, yurt dışında ev veya uygun oda kiralayabileceğimiz internet siteleri hangileri? Sırayla inceleyelim.
Airbnb

Air Bed and Breakfast’in kısaltması olan Airbnb, kullanmadığınız odanızı kiralamanıza olanak sağlar. Siz tatildeyken isterseniz kendi odanızı da kiraya verebilirsiniz. Çok uygun fiyatlarla çok güzel evlerde birçok otelden ucuz ya da hostelden temiz şekilde kalabilirsiniz. Türkiye’de de çok aktif kullanılan bir site. Ayrıca, bu siteyi gezerken ne kadar güzel evler var diyorum her seferinde. Bir diğer mükemmel hizmeti ise istek yaparsanız size profesyonel fotoğrafçı yollayıp evinizin fotoğraflarını çekiyorlar. Ücretsiz üstelik!  Kayıt olduktan sonra istediğiniz şekilde formu doldurup, fiyat belirledikten sonra artık sadece mesaj gelmesini beklemek kalıyor.

Bu siteye benim de kaydım var ama birçok mesaj almama rağmen daha kimseyle bir anlaşma sağlamadım. Evin uygun olmamasından dolayı ama tanıdığım birkaç arkadaşım aktif olarak kullanıyor. Şimdiye kadar bir sorunla karşılaşmadılar. Yine onaydan önce her şeyi sorun soruşturun, içiniz rahat etsin. Ve profilinizde ne istediğinizi, ne sağladığınızı açık açık yazın.

Hemen Kiralık
Siteye üyeliğim yok ama tasarımdan tutun işleyiş aynı Airbnb gibi. Ne kadar güvenilir bilemiyorum ama. Yalnız bazı üyeliklerin evleri yasak aşk yaşayan amcalarımızın uğrak yerleri gibi daha çok. Bunu fırsat bilip, bunun asıl ticaretini yapanların üyelikleri de bolca var.

Wimdu
“Bir otelden çok daha iyi” sloganıyla yine evinizi ya da odanızı kiralamaya olanak veriyor.  Bu yazıyı için araştırırken gördüm ve yeni bir üyelik açtım. İşleyiş aynı, farklılık olarak Alman menşei bir site olduğunu diyebilirim.

House Trip
Bir diğer host hizmetlerinden biri de House Trip. Türkiye sitesi yok.  Ekşi sözlük yorumuna göre “Ev turizmi alanında hizmet veren, benzerleri arasında işini en doğru yapan şirket.” (Bkz.)

9flats
Bu site de airbnb’in aynısının yandan çakılmışı. Türkiye sitesi mevcut. Kullanmadım hiç. Bu yüzden pek yorum yapamıyorum.

Craiglist
Aslında kiralık ev değil, aynı zamanda aklınıza gelebilecek her şeyin de ilanı olan bir site. Aktif olarak kullandığım bir yer. Ev arkadaşlarımı buradan buluyorum genelde. Buradaki ilanlara da göz atabilirsiniz. Günlük kiralık daireler ve odalar da mevcut.
Couchsurfing 
Ben bundan para kazanmak istemiyorum ya da mümkünse kalacak yere para hiç vermeyeyim diyorsanız o zaman bu siteyi kullanmanız gerek. Bu site ile birçok kişiyi evimde ağırladım. Başıma bir sıkıntı gelmedi. Aksine çok güzel insanlarla tanıştım. Bu site ilgili şu yazımı ve bu yazımı inceleyebilirsiniz.
Ne olursa olsun maddi ve manevi güvenliğiniz için birini ağırlarken ya da birinde kalırken de kişi işe önceden iletişim kurup, kişiyi tanıyım. Çok korkulacak bir durum yok, gözünüz açık olsun biraz. Hiç yurt dışına çıkma “şansım” olmadığı için misafir olma deneyimim  hiç yok. Ama misafir ağırlama olarak sık sık deniyorum.
Eğer bildiğiniz buna benzer siteler varsa lütfen paylaşın yorum olarak. 

FOLLOW ON


Yorum Gönder