27 Şub 2014

Madde 7: Charles Bukowski'nin tüm kitaplarını oku

Ekmek Arası

Bukowski'nin aile ilişkilerini, çocukluk dönemini anlatan bu kitapta "Bukowski her zaman aynıymış, pek değişmemiş." dedim. 
  • Yalnız yetişkinler değil, çocuklar da tehlikeli olmaya başlamışlardı, hatta hayvanlar da. İnsanları taklit ediyorlardı sanki.
  • Kelebeklerin ve arıların arzuladığı bir çiçek olmak varken, sinekleri cezbeden bir bok parçasıydım. Yalnız yaşamak istiyordum, yalnız olunca daha iyi hissediyordum kendimi, daha temiz onlardan kurtulacak kadar zeki değildim.
  • Neden hep kötü ile daha kötü arasındaydı seçimlerimiz?
  • Araba süren, yemek yiyen, çocuk sahibi olan, kendilerine en çok benzeyen başkan adayına oy vermek gibi her şeyi yapılabilecek en kotu şekilde yasayan götlerden oluşmuş bir toplum.
  • Diğerleri yasamdan tat alıyorlardı hiç olmazsa. Benim anlamadığım bir şeyi anlamışlardı sanki. Bende bir eksiklik vardı belki de. 
  • Albay Sussex de kimdi? Herkes gibi sıçmak zorunda olan biri. Herkes sisteme uyup içine girebileceği bir kalıp bulmak zorundaydı. Doktor, avukat, asker - ne olduğu mühim değildi. Kalıbını bulduktan sonra ileri doğru gitmeye çalışıyorsun.
  • Savaşta ölmek savaşların çıkmasını engellemiyordu.
  • Üniversiteye yaşamı yumuşak ve gerçeklerden uzaktı. Dışarıda, gerçek dünyada seni nelerin beklediğinden söz etmiyorlardı. Beynini teorilerle dolduruyor, kaldırımların ne kadar sert olduğunu söylemiyorlar. Üniversite tahsili insani sonsuza dek mahvedebilirdi. Kitap yumuşatıyordu insani. Kitabını bırakıp sokağa çıktığında kitapların sana söz etmedikleri şeyler bilmek zorundaydın.
  • Her şeye isyan ediyorsun. Hayatla nasıl baş edeceksin?
    Bilmiyorum. Yoruldum bile.
  • İnsanlardan uzak bir sığınak bulmalıydım. Sefilhane iğrençti. Sıradan bireyin yaşamı sıkıcı ölümden de beterdi. Başka çarem yoktu. Eğitim bir tuzaktı sadece. Aldığım azıcık eğitim beni daha şüpheci yapmıştı zaten. Doktorlar, avukatlar, bilim adamları, neydi bunlar? Bireysel davranış ve düşünme özgürlüğü kaybetmiş insanlar. Barakama dönüp içtim.
  • Küçük bir odada içki ve sigara içerek yalnız olmak güzeldi. İyi eşlik etmişimdir kendime hep.

FOLLOW ON

Yorum Gönder