17 Şub 2014

Madde 7: Charles Bukowski'nin tüm kitaplarını oku

Pulp

Önce kelime anlamına bakalım biraz. Maddenin öz, saf, şekilsiz hali. Ayrıca saçma konular içeren, kalitesiz kağıda basılmış değersiz edebi ürün. (bknz.) 

Kitaba gelince; dedektif olan Nick Belane, Kırmızı Kırlangıç meselesini çözmeye çalışır. Bu süreçte Celine ve Bayan Ölüm ile olan ilişkisini de işler kitap. Bu daha çok Bukowski'nin ölüm ve hayat ile ilgili sorgulamalarını yansıtır.
  • Böylesine güzel bir vücuda sahip olmak, sanki onun bile başını döndürüyor gibiydi.
  • Neler oluyordu bana? Bu kadından hoşlanmaya mı başlamıştım? Oysa, herkes gibi onun da bağırsakları vardı.
  • Sıkıntı ve acıdan uzak durma çabamız bizi hayatta tutuyordu. 24 saat çabalamayı gerektiren zor bir işti bu. Hatta uyurken bile sizi rahat bırakmayan bir uğraş.
  • Sarhoş mu oldun sen? 
    Birkaç gün önce evet.
  • Eğer yakınınızda bir ambulans varsa ve sireni duyamıyorsanız, sizi almak için geldiğine emin olabilirsiniz.
  • Problemlerini çözebilenler, yeterli kararlılığı gösterebilen ve biraz da şanslı olanların arasından çıkıyordu genellikle. Yeterinde sabır ve kararlılık gösterebilirseniz, şans eninde sonunda yüzünüze gülüyordu. Fakat, insanların çoğu, yeterince bekleyecek sabrı gösteremediklerinden, hemen vazgeçerek kendilerini mutsuzluğa mahkum ediyorlardı. Ama ben Nick Belane, kesinlikle böyle biri değilim. Evet belki biraz tembeldim ama umudumu canlı tutacak güce sahiptim.
FOLLOW ON

Yorum Gönder