26 Şub 2014

"Astroloji bir inanç değil, ilgi alanıdır"

Twitter'ın sıkı takip edilen burç yorumcusu Zeynep Turan namı değer Gülyanaklı twittburç WoMEN Dergisinin sorularını yanıtlamak için kapılarını bizlere açtı. Kendisi çok sıcak bir insan olan Sevgili Zeynep Turan ile güzel bir sohbet gerçekleştirdik. 
Burç yorumcusu olarak twitterda herkes sizi tanıyor ama kendi kelimlerinizle Zeynep Turan kimdir?
Bence, Zeynep Turan diye bir şey kalmadı artık. Zeynep kaldı, çünkü twitterdan "Bizim Zeynep yazmış." diyorlar. Derdimiz zaten o. Ekranlarda da bizim Zeynep olmaya çalışıyorum. Belki çok kullanılan gündelik bir isim ama ben herkesin evine, gazetesine, dergisine  sosyal medya ile ulaşmaya çalışıyorum. Kendime has bir kalemim var. İşimi içselleştirdim tabi. İçimden geliyor, birisi için olmuyorum böyle. İçimden gelen şeyleri yapıyorum. Zorluğu ile özellikle şu dönem çok uğraşıyorum ama içselleştirdiğim şeyi kaleme almak çok keyifli.

Twitter profilinizde "Yaşam koçu, ilişki danışmanı, psikolog, astrolog " yazıyor. Hangisi asıl mesleğiniz ya da şöyle sorayım aldığınız eğitim nedir?
Psikoloji mezunuyum ama mezun olduktan hemen sonra o işi yapamayacağımı fark ettim. Çünkü konuşan tarafım. Konuşamayan dinleyen taraf değilim. Analiz eden tarafım. Belki sosyolog olsaydım daha başarılı olurdum da. Velhasıl, o işi yapamayacağımı anladığımda hobim daha ağır bastı.


Astrolog olma hikayeniz nedir? Neden bunu seçtiniz?
Benim çocuk olduğum yıllarda bizim evimize çok gazete, kitap ve dergi girerdi. 80 doğumluyum. Gazete ve dergilerde çeviri astroloji yazıları vardı. Türkiye'de yoktu o yıllarda. Özellikle 89 ile 90'da çok yazan yoktu. Meraklıydım. Hoşuma gidiyordu. Keyif alıyordum. Düşündürüyordu beni. Unutmuyordum. Aklımda kalan her şeyi yıllarca kafamda taşıyabiliyorum. Öyle bir özelliğe sahibim.  Her şeyi merak ediyorum. Zaten astrolojide giyimi de yorumlayabiliyoruz, stili de yorumlayabiliyoruz, beslenmeyi de yorumluyoruz. İsim analizi de yapıyoruz. İlişki danışmanlığı da yapıyoruz. Tamam, eğitimim var ama astroloji ile uğraşan bu işi yapan bütün meslektaşlarımın böyle araştırmaları vardır. Astroloji çok dallıdır çünkü insanı yorumluyorsunuz. İnsana dair her şey ve gezegen açılarının insanlar üzerindeki etkilerini, hayatın ne yönde etkin olacağını yorumluyorsunuz. Yorumlarken de çok şey bilmeniz ve araştırmanız gerekiyor. Evet, biraz hiperaktifim; konuşabildiğim kadar yazsam zaten benle baş edemezlerdi.

Zodiac burçları dışında çin burçları gibi diğer burçlar hakkında ne düşünüyorsunuz?
Yorumlamıyorum, çünkü ben herkesin bir iş yapması gerektiğini düşünüyorum. Ben batı takvimi ile ilgili yorumlar yapıyorum. Yani koçla başlar, mevsimsel açıdan bakar olaya. Ben onu yorumluyorum. Mayaları da, çıkan analistlerin hepsini, psikiyatırları ya da  şu dönem çıkan fütüstristlerden tutun da birçok mesleğe kadar araştırıyorum ama gelin görün ki ben bir kişinin bir işte başarılı olması taraftarıyım. O yüzden de doğum haritası üzerinden ilişki danışmanlığı yapabiliyorum, ama ben ihtiyaç duyarsam. Kişi "İlişki danışmanlığından faydanlanmak istiyorum, hadi bakalım Zeynep, çok param var, ilişkimi topla." dediğinde değil. Tarihte, Osmanlı'da astrologlar başını çok derde sokmuş. Hem çok faydalı olmuş hem de başını çok derde sokmuş. Bir astrologun adeletli olması gerekir. 

Yorumları yazarken burçların karakterlerini hesaba katarak mı yazıyorsunuz? Örneğin, aslan burçları övülmeyi seviyor olduğundan yazıyı onu tatmin edecek şekilde düzenliyor musunuz?
Hayır, biliyorsunuz piyasada yazan birçok kişi var. Pohpohlayıp daha çok retweet alabilirim. Gerçek, yaşayan 300 bin takipçimi bir milyon da yapabilirim ama ben olması gereken, demin konuştuğumuz gibi adeletli tarafından gitmek istiyorum. Gökyüzünde bir konum varsa bir tweet atıyorum. Ondan sonra o burcun o açıyla çok ilişkilendirilecek bir yorum varsa, habercisiyse onu kaleme alıyorum. Yoksa her daim yazalım çizelim yok. Mutlaka sosyal medyada paylaşılan şarkıdan da, atılına tweetten de haberim var. Heleki twitterda tamamen çok seçerek, çok titiz davranarak ileti giriyorum. Bugünlerde biraz pişmanım da. Belki çok daha sıradan davransam belki çok daha farklı bir yere gelirdim. Ama mutlaka bunun da ödülünü alacağım. Klişe bütün bilgileri kırmak için dört yıl önce twitburçta yazmaya başladım. Aslan burcunun övülmesi aslan yelelerinden gelmiyor. Onu anlatmak istiyorum aslında.

Mesleğinizle ilgili şaşırtıcı bir hikayeniz var mı?
Bu benim ikinci mesleğim değil, ilk mesleğim. Bilirsiniz ki herkesin bu ikinci mesleğidir, ama Türkiye'de tek benim ilk mesleğim. Bence bu şaşırtıcı bir hikayedir. Çocuktum, büyüdüm ve insanlar daha kurumsal çatıların altına girmek isterken ben evin cadı kızı kendi yolunda gitmeye karar verdim. Çok zordu. Çok mücadele ettim. Büyüğümle küçüğümle, inananla inanamayanla, sevdiklerimle sevmediklerimle... Ben bu kadar zorlandıysam, kim bilir bunu on yıl önce yapanlar kendilerini nasıl ifade ettiler çok merak ediyorum. Çünkü çok zor ve on yıl öncesini düşünemiyorum. 20 yıl öncesini hiç düşünemiyorum. Ben 8 yıldır profesyonel anlamda danışmanlık yaparak hayatımı idame ettiriyorum. Fakat 20 yıl önce bu işi yapanlar ne yapıyorlardı diye düşünüyorum. Sosyal medya buna çok destek oldu. Türkiye'nin sosyal medyada astrolog yorumu yapan ilklerindenim belki de. İlk astroloğu değilim.

Burçlara inanıp inanmamak nedir? Doğru bir kavram mı inanç kelimesi? Gerçekleşme desteğini nereden alıyor, doğru yorumlandığında o yorum kesin midir? ya da kişiye özel yorumlandığında gerçekliği artar mı diyor?
Bilime inanmamak diye bir şey yok. Güneş'in doğmayacağına inanıp inanmaz mısınız? İnanç  elle tutulmaz. Çok enteresandır, somut tuttuğumuz şeyler ihtiyacımız vardır. Soyut olan şeyler de fikirdir. Bunun içine en çok din düşmüştür. O yüzden de ben bunu inanç mevzusu olarak görmüyorum. Bir ilgi alanı olarak görüyorum. Kişiye özel yorumlandığında tabi ki de yüzde yüz artıyor. Burcun üzerinden konuşmak yüzde on bilgidir. Ben size burcunuzu hiç sormam. Sormayı çok sevmem açıkçası ve sormamak için de kendimi çok frenlerim. Çünkü bu yüzde on bilgidir. Yüzde yüz bilgi doğum anında gezegenlerin sizin o yılda nerede ve nasıl durduğu ve hangi gezegenlerle açı yaptığıdır. Biz, o matematik hesaplamayı çıkarmadan yani horoskopu çıkarmadan yükseleninizi, ay burcunuzu ve diğer sekiz gezegenin konumunu bulmadan yoruma dökemeyiz. Dolaysıyla siz dünyada yedi milyar insan bir başaksınız, yengeçsiniz ya da yaysınız.

Astrolojinin bilim ile birleştiği noktada burası mı oluyor?
Tabi, astronomi ve astrolojinin yollarını çok önceden ayırmışlar. Fakat insanlık tarihi önce Güneş sistemi ile değil Ay sistemi ile yolunu bulmuş. Baktığınız zaman biz bile engin bilgilere daha sahip değiliz, hele ki tarihtekiler kısıtlı teknoloji ile çok daha araştırmışlar. Biz şu an teknolojide veriler üzerinden konuşuyoruz. Astroloji her konuda her şeyi bilmek gerektiriyor. Siyasetten sanata... İnsanı insan yapan her şeyi bilmek lazım. Biraz beyninizin her iki tarafını da kullanmanız gerekiyor. Tabii bu, aynı zamanda matematik. Zaten matematik her şeydir.

Twitterda burç yorumcuları çok fazla arttı son zamanlarda. Özellikle rumuz kullanarak yapanlar. Bu kişiler hakkında ne düşünüyorsunuz? 
İsmiyle öne çıkma taraftarı olan bir insan değilim. Ben burç yazıyorum. Twitterda ne yapacağım? Burç yazacağım. Kısa bir isim istiyorduk. Tamam, o zaman twitburç olsun dedik. Çok güzeldi. O amblemden feyiz aldık.  Sonrasında birçok şey var. Herkes yazıyor. Güzel de oldu aslında. Herkes kim kimin ne düşündüğünden, birbirinin ne yaptığından haberdar ama zaten teknolojinin çok hızlı ilerleyeceği yıllardayız ta ki 2014'e kadar. 2014'e kadar bu bilginin çoğu kişiye zararı da faydası da olacak. Temeli sağlam olmayan bir yere çok yük yükleyemezsiniz. Şimdi ise yüklenme zamanı. O yüzden de bazı beyinler, bazı psikolojiler, bazı sistemler çökecek. Twitterda burç yorumu yapanları, hepsini çok seviyorum. Çünkü astrolojiyi destekliyorlar. Küfretmeseler çok iyi olur. Başka bir şey yok.

Twitterda burç yorumlarınız çok ilgi görüyor. Bunun dışında yaşam koçu ve ilişki danışmanı gibi kimlikleriniz de var. Twitter sizi ve işinizi nasıl etkiledi? 
Twitterdan önce benim canlı yayın hayatım da vardı. Sosyal medyanın herkesin hayatına artıları oldu ama şu anlamda ne kadar artısı var tartışılır. Şu ana kadar iyiydik. Şu an itibaren tartışacak noktaya geldik. Çünkü bardak doldu artık, ne tarafa taşarar bilmiyorum. Bu, birçok çalışan için geçerli. Dolaysıyla ben de merakla nereye doğru gideceğini bekliyorum. Sosyal medyanın özellikle twitburcun bana asla faydası olmadığını söylemem imkansız. Burası benim için, kendimi ifade ettiğim bir yer. Bir çevre edineyim, arkadaşlarım olsun diye değil. Twitter bana şunu kattı. Kendi kalemim var. Zeynep'i ifade edebildim. Kişisel çok açıklama yapmamaya çalışıyorum. Kurumsal tutuyorum. İnsanın kalemidir kalbi. O yüzden ben kalbimi yansıttığımı düşünüyorum. Benim içindi orası. Kendim de kurumsal dururum. Orada "Seni çok seviyorum canım arkadaşım." diyecek bir tip değilim. Sevgimi böyle ifade etmedim. Bu şekilde çıkmadı. Geçmişe baktığımızda böyle değildi, şimdi de değil, ileri de de böyle olmayacak. Telefonla bile çok sohbet etmeyen biri olduğum için belki de sosyal medyayı yapımdan dolayı bu şekilde kullanıyorum. Bu bir strateji değildir.

Twitterda yorumlarınıza insanların tepkileri nasıl oluyor?
Eskiden çok kızarlardı. Şimdi, twitter ailesi twitter kullanmayı öğrendi. Twitter ailesi diyorum çünkü kişi yeri geliyor en yakınından çok orayla vakit geçiriyor. Birbirimizi tanıdık bence. Kim kime neye hareket ettiğini biliyor. Türkiye'nin twitterı keşfettiği tarihte çok sorunlar yaşıyordum. Çok böyle bilen bilmeyen konuşuyordu. Hani derler ya "Herkes evinin önünü temiz tutuyor." diye. Şimdi herkes birbirine çok daha doğru davarnıyor.

Kuantum fiziği hakkında bilginiz var mı? sonuçta astroloji gezegenlerin ve yıldızların yörüngeleriyle değişimleriyle alakalı herhangi bir nokta da kesişiyor mu bu iki bilim parçası?
Bütün kuantımcılar doğum haritası çıkarmayı biliyor. Kuantumla ilgilenen herkes astroloji haritası çıkartabiliyor. Horoskop yorumunu en az benim kadar biliyor. Astrologların hepsi de kuantum fiziğiyle ilgileniyor. Şu an fütürüstlerin bize bulmaya çalıştığı şeylerden biri de ileriki meslekler. Farkındaysanız mistizmi destekliyor. Mistizme dair birçok meslek çıkıyor. Çünkü globalleşen markalar var. Tekonoloji başka bir boyuta çıkıyor. Mistizme daha çok yatırım yapılacak. Üst düzey yöneticilerin bir anda çok başarılı konumlarından istifa edip bu sektöre de atlamaması an meselesi. 

WoMEN Dergisi Şubat 2013 sayısı
FOLLOW ON

Yorum Gönder