2 Eki 2013

İstanbul trafiğinde motor kullanmak...


İstanbul'da motor kullanmak fantastik gerilim filiminde canavarlarla savaşmak gibi. Motor kullanmıyorum ama bir artçı olarak bu gözlemleri yaptım. 

Yaz boyu işe A.'nin motoru ile gidip geldim. Eve her adım attığımda "Oh bugün de yaşadık." diyordum. İstanbul trafiğinde dört tekerlekli araçlar kesinlikle iki tekerlikli araçları siklemiyor! Araçtan saymıyorlar. Nasıl umursamaz davranabiliyorlar, anlamıyorum. Yanlışlıkla bir çarpsalar ölme riski çok fazla. Bunu vicdanını nasıl taşıyacaklar hiç düşünmüyorlar mı?!

Hele hele... Araç kullanırken bir de ellerinde telefonla uğraşanlar var ya diyecek kelime bulamıyorum. Yola değil, telefondaki son mesaja bakıyorlar. O kadar mallar ki yandan gelen motoru hesaba katamıyorlar. Çünkü onların trafiğinde iki tekerlekliye yer yok. 

Bir gün bu şekildeki bir kız eziyordu bizi. Bir de utanmadan "Pardon!" dedi. Arabasını tekmeledim ben de. 

E5'te motor üstündeyken, yanımdan geçen araçlar canavar gibi geliyor. Bizi yakalayıp, yok etmek istiyorlarmış gibi yanımızdan geçiyorlar.

Istanbul trafiği ile ilgili söylencekler bitmez ama sürücü kurslarında trafikte saygı diye bir ders olmalı. Motorların da olduğu kafalara sokulmalı. Zor olacak ama inancım var yine de. 
Yorum Gönder