13 Haz 2013

Toplu taşıma aracında kitap okuma


Merhaba,
İstanbul trafiği her ne kadar sinir bozucu da olsa kitap okuma bakımından size zaman yaratıyor. Bu bakımdan olaya biraz pozitif bakıyorum. Bazen o kadar yoğun oluyor ki insan, o yolculuk sırası, tek kitap okuma zamanınız olabiliyor. 

Dün Haseki Hastanesi'ne bir ziyaret için gittik. Dolaysıyla tramvayı kullandık. Yanımda bir kadın oturuyor. Bir an kalkacak sandım ve kenara bacaklarımı çekerken: "Yo, rahatsız olmayın. İnmiyorum şu an." dedi.

Ve ardından...

"Yanlış anlamayın, ama siz kitap okuyorsunuz. Bir şeyi çok merak ediyorum. Çok istiyorum ben de yolculuk esnasında kitap okumak, ama biraz baktım mı sayfalara hemen midem bulanıyor. Siz nasıl başarıyorsunuz bunu?" dedi.

Ve ben...

Önce beynim bir dakika tüm işlevini durdurdu. Error verdi kısa süreli.

"Eee, hımmm, ehehe... Şey, bence bu yapınızla alakalı bir şey olsa gerek."

"Yo, hayır. Onla ilgili değil. Birçok insanın başına geldiğini gördüm. Sanmıyorum."

O sırada ben halen daha kendime gelmeye çalışırken, bir yandan da nasıl cevap versem diye düşünüyorum. Ne diyo la bu diyorum.

"Yani bence, işte, bu, biyolojik yapıyla falan alakalı olabilir" (O sırada, mantıklı bir cevap bulmaya çalışıyorum)

"Bence öyle değil, ama siz ne öneriyorsunuz? Kusura bakmayın, göz hırsızlığı yaptım biraz. Bir sayfa okudum ve sonra başımı kaldırmak zorunda kaldım. Midem bulandı tekrardan." dedi.

"Valla, başıma böyle bir şey gelmediği için bir şey öneremiyorum size kusura bakmayın." dedim.

Sonra şükür ki arkadaş indi. Bu şekilde diyalog uzayacak diye korktum. Çünkü buna bir cevabım yoktu. Gerçekten toplu taşıma içinde ilginç muhabbetlere tanık oluyorum. 

Yorum Gönder