12 Haz 2013

İyi ki doğdum, iyi ki direniyorum!


Bugün doğdum, 24 oldum, 20 senelik tecrübeyle doldum...

Zamanın çabuk geçtiğini herkes bilir. Arkamızı dönüp baktığımızda geçmişe ,çok şey görürüz. Güzel şeyler yaşamışızdır. Ağlamışızdır. Canımız yanmıştır. Kahkahalarla gülmüşüzdür. Kalbimiz sızlamıştır; belki üzüntüden belki de mutluluktan...
***
Hayat ilginç gerçekten. Planladığınız gibi asla gitmez. Çoğu zaman şaşırtır bizi, ama gülümsetmesini de bilir. 

Konuların karışık olduğu bu son zamanlarda bir doğum günü ne kadar mutlu kutlanır bilmiyorum. Zaten doğum günü kutlamaları da küçük yaştayken güzel.  Bildiğim bir şey var, dışarıda bir tarih yazılıyor. Aynı birilerinin bazı oyunlar yazdığı gibi.

Halk mücadele ediyor. Ne için? Özgürlükleri, hakları ve insanca yaşamak için! 

Türkiye o kadar geniş ve mozaik bir ülke ki içinde birçok farklı düşünceden insan var. Önemli olan bu farklılıklar içinde saygı ve barış ile yaşayabilmeliyiz. Her ne kadar çoğu zaman umutlar boşa desem de, biliyorum bunu başarabiliriz. 

Bizleri birbirimize düşürmeye çalışan birçok kişi var. Her zaman da olacaktır. Siyaset ve devlet böyle bir şey. Biz birey olarak bir toplumda yaşıyorsak orta yolu bulabiliriz. Toplum sözleşmesi bunun için vardır. 

Sevgili arkadaşlar, bu geçen zor günlerde fikirlerimizi öncelikle bir kenara kısa süreliğine koyalım. Birbirimizi anlamaya çalışalım. Birbirimizle kavga etmeden tartışalım! Egolarımızı atalım. Üç günlük ölümlü dünya. Bugün varız yarın yokuz. Daha güzel bir dünya hep birlikte mümkünken, bazı kişilerin ceplerini doldurmak için boyun eğmeye gerek yok. 

Bu mücadele sadece Ali'nin, Ayşe'nin değil. Orada olmayan, orayı desteklemeyenler için de. Farkına vardığınızda anlayacaksınız ve biz bunun için mücadelemize devam edeceğiz. 

İyi ki doğdum, iyi ki direniyorum!

Yorum Gönder