28 Nis 2013

Eroin: Christina F'in Korkunç Anıları


Hikaye değil; tamamıyla gerçek! Küçük yaşta eroin bağımlısı olan Christine F'in uyuşturucu ile mücadelesini ve dünyasını anlatıyor. Kitabın bir de filmi mevcut.
  • Kathi'yle aramda geçenlere rağmen artık grubun üyesiydim. Öbürlerine göre ben henüz "küçük"tüm. Ama onlardandım. Çocukların hiçbiri, bana dokunmaya bile kalkışmıyordu. Benim daha kendimi bu işler için fazla küçük hissettiğim herhalde grupta konuşulmuş ve herkesçe kabul edilmişti. "Alki"lerde böyle durumlarda çok farklı davranmıyordu. "Alki"ler dediğimiz, bira içen ya da başka içki şişleri ellerinde dolaşan gençlerdi. Onlar nazlanan kızlara felaket vahşi davranıyorlardı. Bu kızlarla alay ediliyor, aşağılanıyor ve perişan oluyorlardı. Bizde kabalık yoktu. Biz birimizi olduğu gibi kabul ediyorduk.
  • Bu da keşlerle alkolcüler arasındaki farktı işte. Çoğu esrarcı, ötekinin içinde ne olup bittiğini hissediyordu. En azından karşısındaki kendi grubundansa. Alkolcüler sarhoş olunca kızlara saldırıyorlardı. Onların derdi yalnız buydu. Bizdeyse başka şeyler önemliydi.
  • Eroinman iş adamı gibidir. Hiçbir gün kasada açık vermemek zorundadır. Arkadaşlıktan ya da sempatiden, öyle serbestçe krediler dağıtmaz.
  • Bir defasında birkaç başka yabancıyla birlikte bir battaniye üzerinde oturuyordu, battaniyenin yanına uzanmıştım. Herif beni battaniyenin üzerine davet etti. Adı Mustafa'ydı. Türk'tü  Ötekiler Araptı. Hepsi de on yedi ile yirmi yaşları arasındaydı. Peynir ekmek ile karpuz yiyorlardı, bana ve Janie'ye biraz verdiler. Bu Mustafa'yı bayağı iyi buluyordum. Satıcıydı. Fakat satış tarzı hoşuma gitti. Bizim yıldız satıcıların o telaşı, ukalalığı onda yoktu. 
  • Terapi isteklerinin en az yüzde sekseni yeniden iptilalarına geri dönüyorlar. Bunun nedenleri arasında, eroinden bir süre uzak durduktan sonra müptela haline geldikleri koşullarla aynen yeniden karşılaşmaları da sayılabilir.
  • Bugünkü uyuşturucu müptelalarının 1960'ların esrarcı ve hapçılarından güdü ve amaç bakımından büyük farkları var. Eskiden, hippilerde olduğu gibi, bilincin genişletilmesi diye bir şey söz konusuydu  Şimdikilerde ise bilincin devre dışı bırakılması söz konusu. 
  • Okuduğumuz kitaplar üzerine konuşuyoruz. Sihirbazlıklar, parapsikolojiyle, budizmle ilgileniyoruz. Hayatı zevkli hale getirmiş insanları arıyoruz, onlardan bir şeyler öğrenmek için. Çünkü; oldukça kötü günler geçirdik...
  • Grubumuzdakilerin uyuşturucularla vardığı özgürlük bambaşka. Felaket gürültülü bir müzikle kendimizi sersemletmek için diskoya ihtiyacımız yok. (...) Tamamen doğaya kaptırdık kendimizi.  
Yorum Gönder