19 May 2012

DIY: Decorate Your Bag!

Babam eskiden avlanmaya giderdi. O yüzden şimdi kullanmadığı av çantaları vardır. Onlardan birini memlekete gidince çarpmıştım. Uzun süredir duruyordu. Çünkü kötü bir sadeliği vardı. Ben de bir haftadır falan defter, e-reader, mini notebook gibi şeylerin konabileceği bir çanta arıyordum. Yahu kısacası işte iş çantası gibi bir şey. Özel eşyaların dışındakiler. Aynı zamanda okul çantası da denebilir. Sonra baktım ki bu çanta fena değil. Büyük kitapları da rahatlıkla alabiliyor. Biraz süsleme ile işe yarar bir çantaya döner diye düşündüm. Sonuç aşağıda ki gibi oldu. Çok da aşırıya kaçıp her tarafını metal yapmak istemedim bu sefer çok süslü gibi duruyordu. Sıkılınca aklıma güzel bir şeyler gelirse daha sonradan ekleyebilirim. Zaten eşit ve düzgün olsun diye baya uğraştırdı. El ile tek tek yaptığımdan arada sırayı bozanlar olabilir.

My dad was going to hunt in old time. Cus of that, he has some hunter bag. When i visit him, i took one of them. But, i didn't use. Cus, it seems ugly simple. By the way, i was searchin work or school bag that i can put stuffs except private things inside. I thought, i can make work bag from this hunter bag. And that is it as  pictures. I didn't nothing middle of bag. Otherwise it would seems so decorated. Maybe, later i can, if i get new good idea. It was not easy cus, i did singly with hands. They can not seem symmetric.





15 May 2012

Final / Bursa

Merhaba 
Gittiğim yerlerden bir şeyler almayı seviyorum. Her zaman bir magnet ve orayı yansıtan bir eşya alırım. Tatlıcı bir insan olmadığımdan ufak paketlerle tadımlık kestane şekeri beni kesti. Ve çok şansa oldu. Cumalıkızık'ta porselen çaydanlığa rastladım. Şu postta ne kadar sevdiğimi göstermiştim. Çok da sevimli gelince ilk porselen çaydanlığımı edindim. 

Bursa'ya gidin. İskender yiyin. Türbeleri ziyaret edin. Tophane'den Bursa'ya bakın. Kozahan'da çay içip muhabbet edin. Cumalıkızık'a çıkın. Dolaşın. Bol bol fotoğraf çekin. Gözleme yiyin. Teyzelerle sohbet edin.
Yöresel şeylerden satın alın. Vaktiniz varsa ve kışsa bir de kayak yapın. Bursa gezisi bu kadar.
Dostluklar...

Hi,
I like to buying from where i visit. I always buy magnet and stuff that reflect of city's culture. I don't like so much sweet. A few candied chesnust was enough for me (candied chesnust is famous in Bursa) And i was lucky. In Cumalıkızık, i saw a kind of English teapot. I wrote that how i like English teapot in this post. It is cute. And i bought my first. 

Go to Bursa. Eat Alexander's Kebab. Visit tombs. Watch Bursa's view from Tophane. Drink tea and chat in Kozahan. Visit Cumalıkızık. Walk around village. Take pictures a lot. Eat pancake. Talk with old women. Buy culturel and organic things. And if you have time and the time is winter, go to Uludağ and do skiing. This  is Bursa trip.
Best...




Cumalıkızık / Bursa

Sanırım hepimizin en sevdiği yer UNESCO tarafından koruma altına alınmış olan Cumalıkızık köyü. Sessiz, sakin, kültürel ögeleri fazlaca hissettiğin turistik bir yer. Köye girerken kadınların sattığı bir pazar var. Birçoğu el yapımı. Yöreye ait eşyalar, reçeller, çorbalar, ekmekler...

Ninja saldırısına da uğradık bir ara!
We got attacked from ninja!

Bu tarz birçok ev var, gözleme yiyebilirsiniz ya da kahvaltı yapabilirsiniz
There is a lot of home like this. You can eat pancake or have breakfast











Köyün yukarısında güzel bir çay bahçesi var. Yorgunluğun üzerine Türk kahvesi iyi gider.
There is tea garden beyond the village. After fatigue, drinking Turkish coffee makes good.



Here is "Cin Aralığı" It means "gremlin lacuna" This is the narrowest lacuna in the world.
Cin aralığı dünyanın en dar aralığıymış gençler! Daha darını bulak mı?!


Yeşil, Osman Gazi ve Orhan Gazi Türbeleri / Bursa








Ulu Cami - Bursa

Tayt üstü şort giymiştim. Baş örtüsü yanında etek de verdiler. Camide bir tur
daha atsaydım doğru yolu bulacaktım ama olmadı gene. Yeni tarzım tutar mı sizce?
Yalnız çok kötü kokuyordu. Bir yıkatsalar iyi olur; hani temizlik iman falan... 










Hippie on the Roads / Bursa

Merhaba,
Geçtiğimiz cuma günü birlik Bursa gezisi yaptık bölümce. Bursa'yı gezmek aklımda vardı hep ama kısmet olmamıştı. Duyunca hemen adımı yazdırdım. Gezmek için bir gün yeterli oluyor. Tabi bizde tur otobüsü vardı. Araba olmayınca bu süre belki iki güne çıkabilir. Yeşil, sakin, pek de bir şey olmayan bir şehir. Herhalde zorunda kalmadıkça ya da kayak planı olmadıkça gitmem. Bir kere gezip görmek gene güzel tabi. Öncelikle şehirden birkaç fotoğrafla başlayalım.
Dostluklar...

Hi,
Last friday, I went to Bursa with school trip. I want to go there, i couldn't any plan. When i heard this trip, i was registered. One day is enough for Bursa trip. By the way we have tour bus. If you have not car, maybe two days can be enough. Bursa is green, quite, no much things. I think, i don't prefer to go to there again. Maybe, just for skiing. But, visiting for one times is nice. Firstly, let's see the pictures from city.
Best...

Koza Han /

Koza Han


İskender / Alexander's Kebab - Uludağ Kebap'ta yedik. Kazık kazık! Niyazi Bey varmış, güzel
yapıyormuş. 


Tophane

Saat Kulesi 


Bursa Kalesi