6 Ağu 2012

İstanbul

Merhaba,
Bir ara Arhavi'den kardeşim gelmişti İstanbul'a. Yavrum ilk defa geldi. Güzelce gezdirmek lazımdı tabi. Şansa ki tam da işe kabul edildim o zaman. Doya doya gezebileceğimiz iki günümüz vardı. Çok yoğun bir programla bir sürü müze falan gezmiştik. Sonra akrabalara geçti, takıldı kendisi. Cumartesi İstanbul Üniversitesiyle başladık. Ardından Kapalı çarşıya baktık. Özen mezede karnımızı doyurduk. Yürüye yürüye Ayasofya'ya gittik. Sonra Yerebatan sarnıcına... Sonra İslam Bilim ve Teknoloji müzesine... Gene hemen yakınındaki Arkeoloji müzelerini gezdik ve son olarak Tophaneyi ziyaret ettikten sonra Eminönü'nde balık ekmek bira yaptık. Sonra artık eve gidelim dedik. Ayaklar felçti. Ertesi gün. Deniz Müzesi, Saraylar Koleksiyonları müzesi ve taksim turu yaptık. Lakin iki gün boyunca Dolmabahçe sarayına giremedik. İlk gün zamanına yetişemedik. İkinci gün cebimizde para kalmamıştı. Müze kartı da geçerli değildi. Peah!

Dolu dolu güzel vakit geçirdik. Gitmediğim müzelere de gitmiş oldum. Bazı müzelerde fotoğraf çekilmediği için detaylı post yapamıyorum. Kısa kısa fotoğraf altlarında bilgi vereceğim. 

Dolmabahçe sarayı benim için lanetli sanırım. Bir türlü giremedim. Ziyaret ile ilgili detaylı bilgiye şuradan bakabilirsin. Lakin müze kartı geçmemesi çok sinir bozucu ve her tarafı da gezemiyorsun. Giriş beş lira. Harem ve Selamlık için ayrı ücret veriyorsun. Çüşş! Ortak bilet  var bir de, o tam olarak ne oluyor bilmiyorum. Giremedim dediğim gibi. Son olarak çok kuyruk oluyor.





Sergilenen eşyalar sanırım Dolmabahçe sarayından alınmış. Değişiyor arada. Giriş öğrenci 2, tam 2.5 lira.  Girdiğinizde sergi salonu ufakça. İçeri tarafta müze var. Keyifle gezdim şahsen. Fotoğraf çekmek yasak. Müze kartı geçersiz. 



Yorum Gönder