2 Tem 2012

Osmanlı Bankası Müzesi

Merhaba,
Geçtiğimiz perşembe ne yapsam diye düşünürken İstanbul Modernin perşembeleri ücretsiz olduğu aklıma geldi ve nerede beleş oraya yerleş felsefesiyle entel dantelliğime biraz daha oya işlemesi yapayım dedim. Sonra tekrar düşündüm ki burayı gezmek en fazla bir saatimi alır. Başka neler var diye google aramalarında biraz vakit geçirdim. Eski çalıştığım yerin hemen yanında Salt Galata varmış. (Bunu sonradan öğreniyorum tabi, yani salt galata ismini) 

Banka müzesi diye okuyunca biraz burun kıvırdım güzel olmaz diye. Lakin içimdeki müze aşkı gitmeme gibi bir şık tanımadı ayaklarıma. İyi ki gitmişim. ilginçti. Bina 3 4 katlı. Giriş katında büyük bir araştırma salonu, ikinci katında atölyesi, üçüncü katında mini bir sergisi vardı. Eksi bir katta ise müzeyi gezebiliyorsunuz. Ve Eylül'de yeni bir sergi geliyormuş. Haberini de vermiş olalım. Ne olduğu konusunda bir bilgi alamadım. 

Tek gittim gezmeye ve labirent gibi yapısı, demirli kapıları, zindan gibi odaları tırsıttı beni. Eski kitaplar, görkemli bina, karanlıkta aydınlatılmış hisse senetleri... Sevimliydi sonuç olarak. 

Giriş ücretsiz. Fotoğraf çekebiliyorsunuz. Kütüphaneden yararlanabilirsiniz. Ayrıca şuradan müze gezerken kulaklıkla dinleyebileceğiniz ses kaydının aynısını dinleyebilirsiniz. Müze sitesi de şuradan
Dostluklar...





















Yorum Gönder