15 May 2012

Final / Bursa

Merhaba 
Gittiğim yerlerden bir şeyler almayı seviyorum. Her zaman bir magnet ve orayı yansıtan bir eşya alırım. Tatlıcı bir insan olmadığımdan ufak paketlerle tadımlık kestane şekeri beni kesti. Ve çok şansa oldu. Cumalıkızık'ta porselen çaydanlığa rastladım. Şu postta ne kadar sevdiğimi göstermiştim. Çok da sevimli gelince ilk porselen çaydanlığımı edindim. 

Bursa'ya gidin. İskender yiyin. Türbeleri ziyaret edin. Tophane'den Bursa'ya bakın. Kozahan'da çay içip muhabbet edin. Cumalıkızık'a çıkın. Dolaşın. Bol bol fotoğraf çekin. Gözleme yiyin. Teyzelerle sohbet edin.
Yöresel şeylerden satın alın. Vaktiniz varsa ve kışsa bir de kayak yapın. Bursa gezisi bu kadar.
Dostluklar...

Hi,
I like to buying from where i visit. I always buy magnet and stuff that reflect of city's culture. I don't like so much sweet. A few candied chesnust was enough for me (candied chesnust is famous in Bursa) And i was lucky. In Cumalıkızık, i saw a kind of English teapot. I wrote that how i like English teapot in this post. It is cute. And i bought my first. 

Go to Bursa. Eat Alexander's Kebab. Visit tombs. Watch Bursa's view from Tophane. Drink tea and chat in Kozahan. Visit Cumalıkızık. Walk around village. Take pictures a lot. Eat pancake. Talk with old women. Buy culturel and organic things. And if you have time and the time is winter, go to Uludağ and do skiing. This  is Bursa trip.
Best...




Yorum Gönder