26 Ağu 2011

Glass Beach

Böyle bir post girmemi sağlayan şuradaki feed oldu. Bir nevi beni çocukluğuma götürse de aynı zamanda ilginç bir şeyi öğrenmeme de vesile oldu. Hatta bunu 36 Madde'me bile eklemeyi düşünüyorum. Biraz çok hoş olmasından biraz da duygusallıktan... 


Peki bu Glass Beach nedir?

Eşsiz ve büyüleyici olduğu kesin. Zaten benzeri çok az var. Çünkü doğa ananın bize sunduğu bir oluşum değil. Aslında 1949 yılında çöp atığı alanı için resmi olarak kullanılıyordu. Her türlü çöplüğü düşünün işte! Altmışlar başında çöplük alanını kontrol etmek için girişimlerde bulunsalar da başarılı olunamamış. Daha sonra toksitli atıkların boşaltımı yasaklanmış. 1967 ise Kuzey Sahili Su Kalite Kurumu nasıl bir hata yaptıklarının farkına vardı. Bunun üzerine yeni bir plan geliştirildi. Çöplerin açık denize dökülmesiyle ilgiliydi. Aradan 30 yıl geçti ve doğa ana yaptı yapacağını. Yıllarca süren dalganın aşındırmasıyla plaj üzerinde adeta camdan bir plaj oluştu. Eski zamanı hatırlamak adına plajda paslanmış bujilere halen daha rastlayabilirsiniz güneş ışığı ile parlayan camlar arasında. Birçok canlı da bu değişin çevre içinde kendisine yuva kurmayı da ihmal etmiyor tabi. Uyum sağlayabilmeleri ise bence ilginç bir nokta da. Oraya gidip bu anın tadını çıkarmak ise çok kolay. Hemen adresi de vermek gerekirse: 

Glass Beach

End of West Elm Streeet at Old Haul Road; Park at end of Elm and walk to beach
Fort BraggCA 95437

Kaynaklar: http://www.fortbragg.com/content/glass-beach

Peki benle bağlanısı ne?

Onbir yaşıma kadar denize çok yakın bir yerde yaşadım. Bu yüzden suda büyüdüm denebilir. Bir kere hafif bir boğulma tehlikesi geçirmiş olmama rağmen olay beni etkilemedi. Neyse... Tabi havanın güzel olduğu her vakit sahile inerdik. Kumsal olduğu yılları hatırlıyorum. Daha sonra çakıllaştı hep. Tabi yeni doğanlar bilmez oraları. Sağ olsun "Karadeniz Yolu" projesi ile çocukluğumu da taş yollar altına gömdüler. (Tamam burada bir iki damla gelmiş olabilir) 

Sahile indiğimizde taştan evler yapardık. Öte tarafı kanaldan gelen akıtlara aitti. O taraftan çar çöp toplardık. Bir kere set üstü ocak bile bulduğumuzu bilirim. 

Ara sırada sahil boyu dolanırdık. Ellerde poşetle. Taş falan toplamışsınızdır. Biz de toplardık. Ama bizim taşlarımız farklıydı. Korsanın hazine araması gibi biz de çakıllar ve kumlar arasında didik didik cam taşlar arardır. Yukarıda anlattığım olayın daha serpintili haliydi. Poşetleri doldururduk. Yeşil ve beyaz olanları çok vardı. Ama biri farklı renkte buldu mu kıskanırdık. Değerliydi bizim için. Saklardık... 

Halen daha çekmecem de biraz durur. 

İçinizdeki bazı şeyleri kaybetmeyin. Dostluklar..^



22 Ağu 2011

DIY: Incensory

Selam,
Okul zamanı şarap tıpalarını ve şişe bira kapaklarını biriktirmek gibi anlamsız bir hobi edinmiştim. "Manyak mısın? Kokmuş. At şunları" diyenlere inat biriktirmeye devam ettim. Bir gün yapacak bir şey bulurum diye. Ve o gün geldi. Ampul misali parladı kafamda. Tütsülük! 

Farklı şeyler de olabilir. Mumluk, notluk ya da süs sadece. Ellerime bilerek eldiven giymedim ve boyanmasından bu kadar keyif alacağım aklıma gelmezdi. Bir de unutmadan eski bir şey giymeyi unutmayın. Yoksa benim gibi boya dökülmüyor diye zorlayıp arkadan üstünüze fırlayabilir. Allahtan hemen su ile çıktı. 
Malzemeler:
Mantar tıpa
Şişe bira kapağı
Akrilik boya
Birkaç tane fırça

Hi,
In school time, i was collecting cork and glass bottle cap from beer and wine. It was meaningless. My friends said "They smells, throw them. What will you do with them?" I went on collecting. I said "Ill find good things" And I found. Incensory! 

It is a choosing. You can made different things to. Candlestick, note-taker... And i didn't wear gloves by choice. All my hands were painted. And i was really fun. Last one, don't forget wear old clothes. Otherwise same thing can happen as mine. I tried to press paint. And it didn't work. Again press and then suddenly, it was poped out from backside to on my clothes. Lucky me! Water cleaned. 
Materials:
Cork
Glass bottle cap
Acrylic pain
Brushes 

1-2: Sarı renkte yazılar kendini göstereince bıçakla ufaktan kazımayı denedim, sonra da zımpara ile düzelttim. Pötür pötür durmasın diye. Ama bu işlem biraz gereksiz gibi. Aslında böyle yaparak boyadan kazanç sağlama niyetimdeydim. Olmadı. Çünkü güzel olmadı, zımparalasam da. Gene kat attım. Ama alternatif olarak kalabilir tabi. Zaten diğer boyalar ilk etaptan itibaren baya kapattılar. Boyaları karıştırarak farklı renkler elde edebilirsiniz. 
3: Tıpadaki delikleri önce düzeltmeye çalıştım. Olabildiği kadar. Makasın ucu ile biraz daha derinleştirip, genişlettim. 
4: Fırçanın arkasını sokarak biraz daha yuvarlaşmasını sağladım. En azından öyle olduğunu hissediyorum :D 
Ve hem boyarken de bu şekilde kolay oldu. Fırçadan tutup boyadım..Boyadıktan sonra kurumaya bıraktım. Erken kuruyan bir şey zaten. Sonra birer kat daha atılması gerekiyorsa gene attım. En son işlemde japon yapıştırıcı ile yapıştırdım. Olayın bir esprisi yok. Sadece gerisi sizin hayal gücünüze kalmış. 
Dostuklar..

1-2: First, i tried yellow and some writing still was seeming. And i scratched out by knife. Then, i rubbed by emery. But it is not necessary. I used more paint again. After rubbed, still was not good. But of course it is alternative. In fact other paints was good to close writing. And mix paints, get new colors.
3: And i roughed down hole what is on cork by  scissor. I need more depth and width. 
4: I insert  back of brush to cork. I felt good for roughing out :P 
And it is good way, you can keep when you painting. After i put them to dry. It dries early. Then, i painted one more. Last, i pasted cork and cap. It is so easy. Other things are you imagine and creative. 
Bests...
Şu şekilde dekorasyon için kullanılabilir. Aynı dondurma gibiler. / This type is good
too for decoration. And they like as ice cream. 
Şeytanı gördüm / I saw devil. 
 Bu kapakları bile mumluk olarak kullanabiliriz. Üzerine mum yapıştırarak, evin  bir
köşesinde durabilirler. / You can made candle holder by this bottle cap.
Paste candle on cap and decorated for your house.

15 Ağu 2011

Aly & Aj / 78Violet

Hellcats diye bir dizi vardı. Çok tutulmayınca ilk sezonda bitirdiler. Oradaki oyunculardan biri Aly Michalka'ydı. Birkaç gençlik filmlerinden bu hatunu biliyordum. Dizinin sonlarına doğru bilmediği bir kardeşi çıktı. Görünce dedim ki "ulan ne çok benziyorlar, hani tam da rol için bulmuşlar hani" derken meğerse bunlar gerçekten de kardeşmişler. Ayrıca gene diziyi izlerken (dizide paso müzikle uğraşıyorlardı, ikisi de çalıyordu gitar) yahu iyi de çalıp söylüyor, diziden sonra bi kaset çıkartır bu hatun derken meğerse bu iki kardeşin grubu varmış. Bilmem kaçıncı albüme falan da gelmişler. 

Tabi bunu öğrenince ufak incelemeye aldım bu iki fıstığı. Ve sevdimdim de. Gayet güzel olmuş. Beğendiklerimi indirdim, arada dinliyorum. Birkaç link verecem oradan daha detaylı bilgi alabilirsiniz isterseniz: 78Violet 78Violet resmi site Alyson Michalka Amanda Michalka

I was watching series that "Hellcats" It was finished after first season. And one of actress was Alyson Michalka. I know from some of youth movies. In movie, there was her sister, but firstly she didn't know. When i saw Aj, i thougt "wow, they found this girl and she is like Alyson. Good job!" Then, i learnt Amanda is  really Alyson's sister. And addition, In movie, they play the guitar and singing. I thought again,  "wow, they are good at music, after movie they make album" And i learnt, in fact they are a music group. I discovered in this way. 


And, i searched music and some information. I like them. I sometimes listen. I put some links for information, if you want you can learn more from there:  78Violet 78Violet resmi site Alyson Michalka Amanda Michalka



Aly&Aj - closure
Aly&Aj - Bullseye
Aly&Aj - Division
Aly&Aj - Silence





5 Ağu 2011

World Adventures

Selam,
İnsanların gezdikleri yerlerle, edindikleri deneyimlerle ilgili yaptıkları videolara her zaman bayılmışımdır. İzlerken resmen ben mutlu oluyorum. Eminim ki kişi o an ne kadar keyifli vakit geçirmiştir. Yaparken ise hatırlayıp tekrar neşelenmiştir. Çünkü kendimden biliyorum ki dünyada gezmek kadar inanılmaz bir olay yok. Ne zaman yeni bir yere gitsem (neresi olduğunun önemi yok) gerçekten mutlu oluyorum. Sanki hiçbir derdim yokmuş gibi geliyor. Her şeyi unutuyorum. O an tek düşündüğüm her şeyi görmek, keşfetmek ve yeni şeyler denemek istemek oluyor. Sonsuza dek gezebilirim. Şu an düşünürken bile heyecanlanıyorum. Aslında bu postu girmemin sebebi aşağıdaki videolarla karşılaşmam. Mükemmel olmuş hepsi. Kesinlikle ve tek kelime ile kıskandım!
Dostluklar...
Hi,
I love videos which a person make about where he/she go, what he/she try. When i watch, i feel really happy. I'm sure, he/she enjoyed much more than me. And when he/she was making, remembered all things and felt happy. Because i know from my experience. Traveling world is the most amazing  things in the world. When i visit somewhere, i feel like i have no problems. I forget all things. I'm thinkink just "OMG! I should try it, discover this place bla bla" I can travel for ever. Now, i feel exiting too. In fact, i wrote this post, because i watched above videos. They're perfect! And just with a word! I was jealous! 
Best...



4 Ağu 2011

California Songs / Calfornia Şarkıları

Birçok filme, şarkıya ve benzeri şeylere konu olmuş California'yı hep merak etmişimdir. Bunlardan keyif almışımdır.  Bu yüzden California başlıklı tüm şarkıları inceledim ve liste yapmaya karar verdim. Ve işte o şarkılardan sevdiklerim: 

Califonia... It's always subject to movies, songs and suchlike. And becouse of that i wonder California. And i enjoy what i listen and watch about California. So, i decided make a list that California songs. And here is it from my favorites
Katy Perry feat Snoop Dogg - California Girls 
dante thomas - miss california 
ahme koç - hotel california
phantom planet - california 
eagles - hotel california 
red hot chili peppers - dani california 
the mamas and the papas - california dreaming 
king of leon - california waiting 
dakota fanning & kristen steward - california paradise 
dead kennedys - california über alles 
david holmes - california soul
merle haggard - a friend in california
world / inferno friendships society - all of california and  
sugarcult - back to california
the transplants - california babylon 
carolina liar - california bound 
chuck regan - california burritos 
vampire weekend - california engilish 
kety perry - california girl 
cheap trick - california man
propellerheads - take california
plain white t's - meet me in california
tori amos - maybe california 
joanna newsom - in california  
augustana - california's burning 
jay farrar and benjamin gibbard - california zephyr 
Araştırmadan sonra notlar: 

  • Abi bu ne ya! Ne kadar çok California şarkısı var. Şuradaki arkadaş durumu güzel özetlemiş. 
  • Burada çok daha fazla şarkıya ulaşabilirsiniz
  • Her türlü duruma uygun bir şarkı var. Şehre gitmeniz gereken, gittiğinizde, güle güle derken, aşık olurken, top oynerken, nefret ederken, eylem yaparken, sahildeyken, sevişirken ... var anam var! 
Some notes after searcing:
  • WTF! There is a lot of California songs. And this guy summarized well about this situation. 
  • And from here you can find more songs
  • Some point is interesting. You can find songs about all life's things. For examle, take california, goodby, soul, make love, hate, sun, beach, bleeding etc.... So much!