9 Kas 2011

Madde 14 / Number 14

Eminönü'nde her zaman merdivende duran teyzeden selpak al ve gülümse 
Her okula gidişimde geçtiğim yerde oturan yaşlı bir kadın var. Selpak satıyor. Nedense her geçtiğimde niye bir tane almıyorum diye düşünmemle hep yanından çoktan geçmiş oluyordum. Sonunda önceden bozuk paramı çıkardım ve aldım. Yalnız beklediğim o kutsal hava hiç de olmadı. 2 lira çıkarmıştım. Öyle sanıyordum 1.5 lira çıkarmışım. Farkında değilim. Bir selpak 1 lira. İki tane alayım dedim. Verdim ki teyze: "bir tanesini 50 kuruş vermişsin" dedi. Elimdeki diğer selpağı aldı 50 kuruşu verdi geri. Ben iki tane almak istiyordum. Bir anda tepki koymasa değişterecektim. Hemen başladı: "sabahtan beri bu şekilde kazıklamaya çalışıyorlar; tahtakaleden şu kadara getiriyorum "diye  Şaşırdım bir an. Haliyle utandım, sanki onu yapmaya çalışıyormuşum gibi kadın bana söylendi. Çıkardım 50 kuruş daha verdim. Elinden ikinci selpağı da aldım. Daha da oradan selpak alır mıyım? Almam! 
Dostluklar...

Buy hanky from old woman who is all time sit at ladder in Eminönü 
Every i go to school, i see a woman who sit at ladder and sell hanky. While i was passing her near, i always thought "why don't i buy one". But it was just thinking. And i bought one finally. I took out some coins, 2lr. But, i didn't aware of coins are 1,5lr. A hanky is 1lr. I handed to old woman. She suddenly get angry: "You gave 1,5lr. Since morning, so many people gave 1,5lr and tried to cheat" I was shock. And too, i was shame. It was mistake and she said to me like i made it kenning. I took out 0.50lr and gave to moman. I bought two hanky. And do you think do i buy hanky again? Nope!  
Best..
Yorum Gönder