22 Ağu 2011

DIY: Incensory

Selam,
Okul zamanı şarap tıpalarını ve şişe bira kapaklarını biriktirmek gibi anlamsız bir hobi edinmiştim. "Manyak mısın? Kokmuş. At şunları" diyenlere inat biriktirmeye devam ettim. Bir gün yapacak bir şey bulurum diye. Ve o gün geldi. Ampul misali parladı kafamda. Tütsülük! 

Farklı şeyler de olabilir. Mumluk, notluk ya da süs sadece. Ellerime bilerek eldiven giymedim ve boyanmasından bu kadar keyif alacağım aklıma gelmezdi. Bir de unutmadan eski bir şey giymeyi unutmayın. Yoksa benim gibi boya dökülmüyor diye zorlayıp arkadan üstünüze fırlayabilir. Allahtan hemen su ile çıktı. 
Malzemeler:
Mantar tıpa
Şişe bira kapağı
Akrilik boya
Birkaç tane fırça

Hi,
In school time, i was collecting cork and glass bottle cap from beer and wine. It was meaningless. My friends said "They smells, throw them. What will you do with them?" I went on collecting. I said "Ill find good things" And I found. Incensory! 

It is a choosing. You can made different things to. Candlestick, note-taker... And i didn't wear gloves by choice. All my hands were painted. And i was really fun. Last one, don't forget wear old clothes. Otherwise same thing can happen as mine. I tried to press paint. And it didn't work. Again press and then suddenly, it was poped out from backside to on my clothes. Lucky me! Water cleaned. 
Materials:
Cork
Glass bottle cap
Acrylic pain
Brushes 

1-2: Sarı renkte yazılar kendini göstereince bıçakla ufaktan kazımayı denedim, sonra da zımpara ile düzelttim. Pötür pötür durmasın diye. Ama bu işlem biraz gereksiz gibi. Aslında böyle yaparak boyadan kazanç sağlama niyetimdeydim. Olmadı. Çünkü güzel olmadı, zımparalasam da. Gene kat attım. Ama alternatif olarak kalabilir tabi. Zaten diğer boyalar ilk etaptan itibaren baya kapattılar. Boyaları karıştırarak farklı renkler elde edebilirsiniz. 
3: Tıpadaki delikleri önce düzeltmeye çalıştım. Olabildiği kadar. Makasın ucu ile biraz daha derinleştirip, genişlettim. 
4: Fırçanın arkasını sokarak biraz daha yuvarlaşmasını sağladım. En azından öyle olduğunu hissediyorum :D 
Ve hem boyarken de bu şekilde kolay oldu. Fırçadan tutup boyadım..Boyadıktan sonra kurumaya bıraktım. Erken kuruyan bir şey zaten. Sonra birer kat daha atılması gerekiyorsa gene attım. En son işlemde japon yapıştırıcı ile yapıştırdım. Olayın bir esprisi yok. Sadece gerisi sizin hayal gücünüze kalmış. 
Dostuklar..

1-2: First, i tried yellow and some writing still was seeming. And i scratched out by knife. Then, i rubbed by emery. But it is not necessary. I used more paint again. After rubbed, still was not good. But of course it is alternative. In fact other paints was good to close writing. And mix paints, get new colors.
3: And i roughed down hole what is on cork by  scissor. I need more depth and width. 
4: I insert  back of brush to cork. I felt good for roughing out :P 
And it is good way, you can keep when you painting. After i put them to dry. It dries early. Then, i painted one more. Last, i pasted cork and cap. It is so easy. Other things are you imagine and creative. 
Bests...
Şu şekilde dekorasyon için kullanılabilir. Aynı dondurma gibiler. / This type is good
too for decoration. And they like as ice cream. 
Şeytanı gördüm / I saw devil. 
 Bu kapakları bile mumluk olarak kullanabiliriz. Üzerine mum yapıştırarak, evin  bir
köşesinde durabilirler. / You can made candle holder by this bottle cap.
Paste candle on cap and decorated for your house.

Yorum Gönder