1 Tem 2011

Hippi Yollarda / Hacıbektaş - Nevşehir

Selam,
Hippi bu sefer harbi yollardaydı. Eğlenceli ve bir o kadar yorucu bir Kapadokya macerası oldu. Ama sabredin öncesi de var çünkü. 

Aslında kafamda Nevşehir ve Kayseri gezisi yoktu. Annemin bir arkadaşı Ozan-der korosunda. Hacıbektaş'ta da Halk Ozanları Festivali varmış. Dışarıdan misafir olarak da bizleri davet etti. Ben de balıklama atladım tabi. Son sınavımdan sonra hemen Ankara'ya gittim. Cuma akşam binmiştim. Sabah iki gibi Ankara'daydım. Taksi ile eve geçtim. Birkaç saat uyuduktan sonra sabah beşte kalktım ve otobüse binip Nevşehir'e yol aldık. Tabi indi bindi yapmak biraz tokat yemiş gibi hissettirdi. Otobüste teyzeler, ablalar, dedeler falan var. Pasta börekleri demiyorum! Tabi sazlı sözlü şiirli yol aldık. Hepsi korodan anacım. Biz sap gibi şak şak yaptık ancak. Börek çörek yedik. Biz derken kardeşim ve ben. Annem de başka koroda olduğundan biliyor şarkıları hani. Zaten yolun yarısını uyudum. 

Neyse, ilk durak bizim için Hacıbektaş'tı. Küçük, şirin sessiz bir ilçe. Festivalin adı 2. Uluslararası Halk Ozanları Hacıbektaş Buluşması... Her sene bir aşık seçiyorlar ve onun üzerinden gidiyor. Bu sene Aşık Daimi orijin alınmıştı. Hacıbektaş Kültür Merkezinde panel olurken biz de ilçeyi keşfetmeye çıktık. Hemen yanda zaten Turizm Bilgilendirme ofisi var. Karşıda Hacıbektaş Veli Müzesi ve türbesi var. Baya büyüktü ve gerçekten güzeldi. Biraz aşağıda ise Hacıbektaş Arkeoloji ve Etnografya Müzesi var. Gene bu yol ortasında Atatürk Evi var, ufakça. Buradan beş dakika uzaklıkta ise, ay bir şey vardı adını unuttum bak. Ufak bir yer, türbe gibi o da.

İstanbul'daki yoğun koşturmacadan sonra şehrin sessizliği ilaç gibi geldi. Bu arada Nevşehir rahat bir yer gerçekten. Şort ile gezdim, hiçbir rahatsızlıkla karşılaşmadım. Zaten turistik bir yer olmasının etkisi büyüktür. Her markette rahat alkol bulabilirsiniz de. Artı insanları yardımsever. Sorduğunuzda hemen yardımcı oluyorlar ve sohbet ediyorlar sizinle. Tabi bu saydığım yerler dışında birkaç yer daha var. Ama biraz uzaktaydı, gitmedik biz. Zaten geri dönüp yemek yedikten sonra semah gösterisini izledik. Gösteri demek doğru olur mu bilmiyorum, bu bir çeşit ibadet. Ve ilk defa canlı izleme şansım oldu. Sonunda sakın alkış yapmayın. Yok öyle bir pot kırmadım. Daha sonra hediyelik eşyalara bakındık ve ondan sonra tekrar Kültür Merkezine geçtik.  Panel dinlerken biraz kestirdim. 

Daha sonra konseri bekledik. Normalde Türkü barlarını sevmem. Ama Türk Sanat Müziği ya da Türk Halk Müziğinden sevdiğim parçalar vardır. Koroda da seçilmiş güzel parçalar olduğundan keyifle dinledim. En son daha önceden bilmediğim ama hem şarkılarını hem de konuşmasını dinlerken  çok etkilendiğim bir kadın çıktı: Şahturna 12 Eylül zamanlarından bir kadın, birkaç yıl hapis yatıyor. Bu sırada kör oluyor ve vatandaşlıktan çıkartılıyor. Almanya vatandaşlığa kabul ediyor. 

Konser sonrası kalacağımız yerlere doğru gittik. On beş dakika boyunca yıldızlar altında Cem evine doğru gittik. Hava çok güzeldi. Herkes yataklarına yerleşip, üstünü değiştirdikten sonra dinlenmeye çekildi. Ben ise kitabımı alıp bahçede okumaya başladım, müziğimi dinleyerek. Bir yandan et dağıttılar. Bu bir gelenek miydi bilmiyorum tam. Ayrıca gece gene birkaç kişi toplanıp bahçede saz çalmaya başladı. Kendi aralarında eğlendiler. Biraz ben de dinledim ama daha sonra uyku bastırdığından yatmaya çekildim. Saz çalanlardan birisi bir ozanın oğluymuş. Dehşet çaldı eleman. Saz çalmayı bırakmasam.. Yok yok gene o dereceye gelemezdim. Yetenek de lazım az. Bu arada kaldığımız yerdeki teyzeler ömrümü yedi ya. İkinci gün daha kalsalar birbirlerini yerler kesin. Dört yıl lisede yurtta kaldım. Böyle sorun çıkmadı ya. Ses çıkartan yanlışı bilir pardon der, rahatsız olan bile bir noktaya kadar anlayış gösterirdi. Bunların hiç tahammülleri yoktu. Ama onları izlemek bile eğlenceliydi. 

Benim için farklı birçok şeyi gördüğüm bir gezi oldu. Nevşehir'den genel olarak memnun kaldım. Daha aşağı tarafta Derinkuyu vardı. Ama rotamıza ters kaldığından gidemedik. Yerin yedi katı altını kim görmek istemez?! Başka sefere artık...
Dostluklar...











Adını hatırlamadığım yer :/  

Semah


Şahturna

Yorum Gönder