1 Tem 2011

Göreme, El Nazar Kilisesi - Nevşehir

Selam,
Merkezde işimiz bittikten sonra otobüse atlayıp Göreme'ye doğru yol aldık. Asıl görülmesi gereken yerler oralardı bence. 10-20dk bir mesafesi var. Otobüs ücreti ne kadardı tam hatırlamıyorum ama 3liradan fazla değildi. Göreme'ye gidene kadar bir takım Peri Baca oluşumlarını görüyorsunuz. Bize denilen Göreme'deki de asıl olanlar değilmiş. Bir iki km sonrasında Zelve diye bir açık hava müzesi var oradakiler Peri Bacalarının aslıymış. Yani Göreme'dekiler daha sivri, Zelve'dekiler daha oval şeklinde. 

Göremeye indiğimizde turist kaynıyordu ve bir sürü tur görmeye gelmişti. Hava çok sıcaktı. Hemen nereden nasıl gideceğimizi sorduk. Ve bir kmlik mesafede olan Göreme Açık Hava Müzesine doğru yol aldık. İsterseniz atv ya da araba kiralayıp da gidebilirsiniz ama biz yürümeyi tercih ettik. Göreme'nin her tarafı peri bacası, yürüyerek keyfini çıkarmak bize doğru geldi. Yoldan biraz sapıp yürüdükten sonra El Nazar Kilisesi var, ilk önce ona uğrayalım dedik. Baya değil birazcık ama birazcık nefes nefese kaldık ama güzeldi şeyler vardı.

Zaten kiliseye doğru giderken böyle bir sürü at vardı. Hemen koştuk. Anaa!! At görmemiş köylü misali tabi. Kocaman hayvan, canlı ya, nefes alıyor falan. Dalga geçmeyin yahu, ilk defa o kadar yakından gördüm. Sevdim. Bir de nasıl cana yakınlar. Yanımıza geldi, sevdirdi kendini bir tanesi. Canım benim! 

Neyse oradan Kiliseye vardığımızda soluklandık. Kiliseye giriş kişi başı 8lira. Müze kartı geçerli. Annem ile İso'nın kartı yoktu. Ben de bakayım görülmesi gerekiyorsa bakarsınız dedim. Müze bekçisi "iki kişiden 8lira alayım" dedi ama gene gerek görmedik. Zaten bana kapıyı açarken "Hayde, gelin siz de bakın. Bu kadar para verilmez gerek yok" dedi. Bir iki dakika sohbet ettik onunla da. Nereden geliyorsunuz, napıyorsunuz falan filan. 

Kilise zaten ufaktı. Haç şeklinde içini oymuşlar. Zaten peri bacalarının içi yazın serin kışın sıcak. Gerçekten sağlıklı bir ortammış. O sıcakta girdiğinizde içine hemen o serinliği fark ediyorsunuz. 

Sonra yolu döndük ve devam ettik. Yol üstünde çömlekçi vardı. İzlemesi ücretsizmiş. Öyle yazıyordu. İçeride ise hediyelik eşyalar bulabilirsiniz. Ben gene bir magnet ve ufak süs aldım. Hacıbektaş'tan da zaten Hacıbektaş taşından bir zar almıştım. 
Dostluklar...








El Nazar Kilisesi

Poşetten dilek ağacı =)










Yorum Gönder