11 May 2011

Istanbul/ Hagia Sophia Museum

Selam Herkese,
Dün hava çok güzeldi. Bu yüzden okul çıkışı her zaman ki gibi Eminönü'ne doğru yol aldım. Sultanahmet'e gelince müze kartı çıkartmak için Ayasofya gittim. Sonra, "hazır içeri kadar girmişim; müze kartım da var artık gezeyim bari" dedim. Çıkardım makinemi çantamdam. Başladım önüme çıkan yerleri çekmeye. Tabi arada kendi kendimi çekme çalışmaları da yaptım. 

Aslında girdiğimde birçok oda bekliyordum ama içi devasa tek oda gibi geldi. Görkemli olduğu inkar edilmez zaten. Cami ve Kilise olarak bir nevi dinsel barışı simgeliyor bence. Bu yüzden insan girince ilahi bir şey hissetmek istiyor. Ben suratıma nur inmesini falan bekledim ama inen sadece adamın kolu oldu. 

Müze karı çıkatmak çok basit olay. Ayasofya genelde yoğun olduğundan ortalama 20-30 dakika bekliyorsunuz. Öğrenci 10 lira, sivil 20 lira. Bu arada şu önemli olayı da deme gereği duyuyorum. Çünkü tartışma çıktı o sırada. Grup müze kartı alımları randevu ile oluyor. Akıllılık edip önden randevusuz almaya çalışırsan diğer bekleyenler tarafından patlarsın. Biraz kurallara dikkat etmek de gerekiyor. 

O gün dondurma almıştım şu kaşıkla yenenlerden, yürüyerek yiyordum. Sırada bekliyorum. Abi elimde kaldı dondurma. İlkokullu çocuklar da var. Sıradan çıkamadım. Dondurma da çok az kalmış ama yiyemiyorum. Napsam? Elde tüm gezi boyunca tutamam. Yakınlara bakınıyorum çöp de yok. "En iyisi sırt çantama düz şekilde koyayayım bir şey olmaz" dedim. Gezi bitti, çantayı bir açtım. Kap bükülmüş. Dondurma içine akmış hep. Çevreyi kurtaralım derken sağlam kalan çantamı da mahvettim. Göya akıllılık ettim. İçerideki kafeye sor da çöp nerede diye, sanki yok. Az daha çöp aransam hep çevre hem çantam kurtulmuş olacaktı. Bu arada müze pazartesi kapalıdır.  
Dostluklar...

Hi all,
Yesterday, the weather was sun. I always walk from my campus to pier when the weather is beautifull. When i came to Sultanahmet, i went to Hagia Sophia Museum for taking museum cart. Then, ok i got it. So, "why am not i visiting now?" i said to myself. I took my camera from my bag and i started to take photograps what i see. And sometimes , i tried to take photos myself.

In fact, i thougt about museum before visited that it has a lot of room but there is just a part. It's so huge. It's gorgeous. Hagia Sophia is mosqe for Muslim and chuch for Christian. I think, it is a kind of peace of religion. And becouse of that, person wanna feel spiritual things. I wanted my face for a heavenly light to descend upon. But just feeling on my face is a man's arm

And taking museum cart is simply. Hagia Sophia is in main street and it's always busy. Maybe, when you apply for cart, you can wait 20-30 minutes. Price is 10 Turkish Liras for student, 20 TL for civil. And i need to say that, becouse of that some people bickered. If you are group and wanna take museum cart, you must before get appointment from museum. A woman was trying to geting cart without appointment for her group (she thinks that she is smart!) and a man got really angry. Sometimes, people should keep the rules.

And when i walk, i like eating ice cream and yesterday, i ate too. I lined up and same time i was going on eating. A few minutes later, i felt full but it has run short of ice cream. There was a lot of school kids. I search bin with my eyes. But i couldn't see. What shoul i do? I can't keep with my hand. And i said to myself "ok, i can put in my backpack. It's cup ice cream" And visiting finished, i opened my backpack. It flowed. Yes, i sinked my bag for nature! What a idea! If i looked a litle more, i could find bin. And i could safe my bag and nature. And on mondays museum is closed. 
Best...


Şu videoda bir nevi dilek diliyorum, adını unuttum ıslak taş mı neydi. Parmak sokup çeviriyorsun. In this video, im making a wish while i was spining my finger

 

Önemli birileri de vardı ama kim bilmiyorum, kameraman bile bilmiyordu. There was important people but i dont know who and cameraman doesnt know too.

Bu kapı gizli geçitlere açılıyor olabilir. This door can be for secret gates. You can't enter in.
İlk fotoğrafta Stv'den fırlaşmış gibiyim yalnız! haha
Yorum Gönder