19 May 2011

Hippi Yollarda / Eskişehir - Hippie on the road / Eskişehir

Selam,
Geçtiğimiz cuma günü sabah yedi treni ile Eskişehir'e yol aldım, Haydarpaşa'dan. Uyumamak için dirensem de öncesinde 1,5 saatliğine kestirmiştim. Tabi bu uykusuzluk trendeki koltukta rahat oturuşu bulana kadar dönmeme sebep oldu. Geceden nereleri gezebileceğim konusunda notlar almıştım. İlk işim turist bilgilendirme yerine uğrayıp nasıl gidebileceğim ve nereler birbirine yakın gibi bilgiler almaktı. Ama koskaca şehirde tren istasyonunun yanına "turist information" koymak çok zor olmuş. Siz gidince aramayın yok çünkü. Ama bu sizi üzmesin, birileri turizm bilgilendirme adı altında açmış. Odun pazarında, Cumhuriyet müzesine karşı durduğunuzda soldan devam edin, göreceksiniz. Aramayı bırakmıştım ben ve her yeri gezdikten sonra şansa önüme çıktı.

Eskişehir bence güzel bir yer, ama hani beni alıp götüren cinsten de değil. Günü birlik gezi yaptım. Akşam Ankara'ya geçtim. Birkaç saat dilimi içinde yapılacak güzel şeyler var. Zaten Porsuk nehrini gezmek farz, artı ben saatlerini kaçırdım ama Gondol ya da Esbot turunu tavsiye ederim. Gondol tercihim ama 15 lira, Esbot 1,5 ila 3 lira. Orayı gezdikten sonra Papağan'ı bulun ve Çiğbörek yiyin. Sonra Odunpazarı'na doğru yol almaya başlayın. Odunpazarı ilçesi merkeze yürüme mesafesinde uzaklıkta. Hemen yanı başı olmasa da bizim İstiklal Caddesi uzunluğu gibi düşünün, belki biraz daha fazla ya da az. Tam kestiremedim. Odunpazarı'nda birkaç saatiniz geçecek. Turizm Bilgilendirme yerini bulup haritanızı alırsınız, aslında onsuz da bulabilirsiniz. Çünkü birçok müze orada ve yakınlar. Karmaşık bir yer de değil.
Dostlukar...

Hi,
Last friday at 7 am, i went to Eskişehir from Haydarpaşa train station. Before i tried to sit up but i nap just 1,5 hours. And of course, i turned at train seat all time for sleeping. A day ago, i searched for where i can visit bla bla. So my first job is to find turist information. And ask to them "how i can go, which one is closed" like things. But, in this big city, there is no turist information. Don't look when you go, you can't find. But, don't worry. There is a tourism information as turist information. Someone opened it. It is in Odunpazarı. When you go to Odunpazarı, you will see Republic Museum, and stop in the face of the bank and turn left, you will see one minute later. 

Eskişehir is beautiful city but it didn't taking away the deep. My plan is excursion. At evening i went to Ankara. You can do a lot of things in a day. Walking at Porsuk River is religious duty (im kidding). And you should make Gondola (15 T. liras) or Esbot (1,5-3 T. liras) tour, i missed time so i couldn't. I prefer Gondola but a little expensive. Then, find Papağan Cafe and eat Çiğbörek. After, go to Odunpazarı. It is not far. You can go by foot. Not near center but Distance is length of like Istiklal Street. Maybe a little more or less. Im not sure. You will walk a few hours in Odunpazarı. You go to tourism information and take a map, but you don't need it. You can find easly places. In fact a lot of museum is in Odunpazarı and closed one another.
Best...

 Çibörek Eskişehir'e ait bir şey. Balona benziyor bence. İçi boş gibi ama üç tanesiyle doydum ben. Tanesi bir lira. Yanında ayran içtim ve o da bir liraydı. İstanbul'dan sonra insana çok düşük geliyor bu fiyatlar. / You can eat Çibörek in Eskişehir. I think, it's look like balloon. But three is enough for full. One is one lira. And i drunk Ayran. It is too one liras. After Istanbul, they are so cheap.











Bunu valilik sitesinden almıştım. Başta bunu inceledim. / I used before for searcing. I took from proconsulate website.

Yorum Gönder