20 Mar 2011

Saint Maria Draperis Kilisesi - Beyoğlu

Taksim'de dolanırken arka kapıların ardında bir kilise gördüm sanki... Tabi kaptım elime makinemi girdim ardında neler olduğunu görmeye. Burası Santa Maria Kilisesi... Daha önce hiç burasını görmemiştim. Kilise mimarisini seviyorum ve hemen incelemeye koyuldum. Bu arada yeri Tünele doğru sol tarafta. Şişhane durağına gelmeden. Her zaman açıl değil sanırsam. 

Fransisken tarikatında olan Maria Clara Draperis arsa bağışlıyor. Galata Mumhane caddesindeki Santa Maria Kilisesi 1584'te yanıyor. Bundan sonra bağışlanan bu arsaya yeniden inşa ediliyor. 1870'de de Beyoğlu yangınına    maruz kalıyor. İtalyan mimar Guglielme Semprini'nin projesiyle Avusturya-Macaristan Büyükelçilik binası olarak kullanılıyor. 1904 yılında 2. Abdülhamid'in izni ile bugünkü kilise kuruluyor. 

Ön tarafındaki Santa Maria hanı ile kilise arasındaki lojmanlar birbirine bağlı şekilde inşa edilmiştir. Kesme taştan yapılmıştır. Giriş kapısı üzerinde mozaik ile yapılmış Meryem Ana vardır. 








Kilise güzeldi gerçekten ama içeride fotoğraf çekemedim. İzin yoktu. Gerçi çeksem çekerdim gene ama biri sessiz sessiz oturunca çekindim. İki de bir zaten makine bip bip yapınca "hay sana.." diye artık...
Not: Kilise küfretmeyin bari be! :D

Dostluklar...
Yorum Gönder