25 Şub 2011

Soft Cell

1980lerin popo sallatan gruplarından biri olan Soft Cell 2002 yılına kadar Marc Almond ve David Ball ile birlikte devam etti. Daha sonra Marc solo olarak takılırken David'in ne yaptığını bilmiyorum ben. :D İngiliz grubu olduklarından dinlerken hep takılıyorum o aksana. Zaten bir İngiliz konuşurken "oha ne garip konuşuyorlar" derken; şarkı dinlerken de "oha ne garip söylüyorlar" oluyor. 

Soft Cell başarılı ve gerçekten iyi şarkılar yapmasına rağmen her şarkısını aslında sevemedim. Ama o  şarkıları top bilmem kaçıma giremese de bazı şarkılarını da bir o kadar çok seviyorum. Özellikle tainted love şarkısında bir taraflarım oynamadan duramaz. Ki bu şarkı birçok kişi tarafından coverlanmıştır. 

Çok uzun soluklu bir grup olmamasına rağmen bu zaman içerisinde başlarda yer almayı başarmıştır. Bu başarının çoğunu çok güzel sese sahip olan ve iyi müzik yapan Marc Almond'a borçlu olsa gerek. (Daha sonra özel olarak Marc ile ilgili de yazı gireceğeim) Tabi David Ball'ı da yok sayamayız. Aslında 80ler popçularından demek ne kadar doğru olur bilemiyorum. Zaten şarkıların ritimlerinden içinde farklı şeyler de olduğu belli oluyor. Wiki amcaya göre Post-Punk, New Wave, Synthpop tarzını icra ediyorlar. 

İlk albümlerinde ki tainted love ile süper çıkış yapan Soft Cell ondan sonraki bir iki albümü benim pek hoşuma gitmedi ama daha sonraki yıllarda tekrardan kulağıma hitap eden o ruhu (nasıl bir cümledir amk) yakalamayı başarmış. 

Sonuç olarak sevdiğim ve dinlemeyi tavsiye ettiğim gruplardandır..
Dostluklar...  

Sex Dwarf - dinle
Her Imagination - dinle 
Barriers - dinle 
Mr. Self Destruct - dinle 
Tainted Love - dinle
Surrender to a Strange - dinle 
Where Did Our Love go? - dinle 


Yorum Gönder