18 Şub 2011

Iron Butterfly


Kelebekler gibi özgür olmaya hazır mısınız?

Öyleyse bu yazıyı okumaya devam edin ve butterfly effect eşliğinde müziğin doyumsuz tadına varın. 60ların  değil sadece bu zamanın da vazgeçilmez gruplarından birisi bana göre. Yaptıkları psychedelic acid rock tarzıyla kafamızı güzelleştirenlerden. 

Iron Butterfly'ın In-A-Gadda-Da-Vida albümünden sonra dağılmalar ve bocalamalar yaşasalar da gerçekten iyi bir şeyler yapmışlar ki bugün bile en iyiler arasında girebiliyorlar. Iron Butterfly denince akla in a gadda da vida şarkısı gelmesinin nedeni 17 dakika 5 saniye olması olsa gerek. 
Abi yol kaç dakika sürecek? In a gadda da vida kadar...
Bu espiriyi Dream Theather'ın Octavarium'u için de yapmıştım. Yalnız octavarium mesafesi daha uzun. Bu arada grubu kuran amca da Doug Ingle rock müziğine klavyeyi sokan ilk insan. Ben yaptım oldu hesabı. Zaten müzikleri dinlerken bol bol klavye sesi duyarsınız ki bence psychedelic için önemli bir nokta. Daha doğrusu rock'ın psychedelicini yapacaksan delikanlılığı bozup klavye kullanacaksın. Bu amcayka ilgili başka bir şey demek gerekirse babası kilisede vaizlik yaptığından kilise orglarına karşı ayrı bir ilgisi varmış. Bu durum müziğine de yansımış. Zaten ilk dinlediğimde ilahi bir his oluşmuştu içimde. Demek ki bundanmış. Sanırım ipin ucu kaçıyor. En iyisi altta paylaştığım müziğe siz kulak atın. (Ben yaptım oldu.)

Dostluklar...  

Yorum Gönder