29 Oca 2011

Meksika Usulü Kısır

İsme Aldanıp da "aa bak bu kısırı hiç duymamıştım, bir de bunu deneyelim", denedikten sonra da  gelip de "ulan bu bildiğimiz kısır bizi mi kekoluyon" demeyin. Çünkü bu bildiğimiz kısır, ismi canım istedi attı. Ben yaptım oldu hesabı. 

Akşam akşam kısır canımızın çekmesi üzerine yapmaya karar verdik. Eksik olan malzemeler tamamlandıktan sonra Mariah Carey kaseti eşliğinde doğramaya başladık. Özel olmayan tarifi veriyorum: 

Valla ben ölçü mölçü bilmem. Midenizin hesabını siz biliyorsunuz. Ona göre mantık hesabı ayarlayın. Sevdiğiniz sevmediğiniz tatlara göre katın içine ya da katmayın. Şimdi genel olarak neler katılabilir onları diyeyim. Adettendir böyle koyunca vermek lazım.

  • Soğan (Kuru ve taze; ikisinden de katılabilir ama ben sadece taze soğan kattım. Bence bir kısır için olmazsa olmazlardan biridir)
  • Maydanoz (Sap mısınız, saplarını katıyorsunuz diyesim geldi. Sapını sevmediğimizden ailecek yapraklarını ayırıp doğruyoruz. Geriye zaten çok fazla kalmıyor. Bir demet bile yeridir. Fazla maydanoz göz çıkarmaz. Sağlıklıdır)
  • Domates salçası katılabilir ama ben katmadım onun yerine domates ve biber püresi kattım. Ayrıca (burası önemli çoğu kişi katmadığını gördüm) domates doğrayın şu kısırın içine Allah aşkına. 
  • Tabi ki de kısırlık bulgur. 
  • Marul, dereotu, sivri biber, salatalık da lezzet olsun diye ekledim. 
  • İsteğe göre sarımsak da katılabilir. Ama ben katmadım.
  • Baharatlar: Pul biber, sumak, isot (Bakın sumak önemlidir. Katmayanlar var aranızda biliyorum)
  • Can noktası olan kısırın Nar Ekşisi
  • Tuz, limon, zeytinyağı


Şimdi öncelikle gene belirteyim kısır hayvanı olduğumdan paketin hepsini yaptık. Normal insanlar için bu kadara gerek yok. Neyse, büyükçe bir kap alın ve bulguru boşaltın, üzerine sıcak su üstünü çok hafif geçecek biçimde koyun ve suyu çekene kadar o orada kendi halinde cebelleşsin. O sırada siz doğranacak tüm malzemeyi ince ince doğrayın. Ayrı bir kapta doğradığınız malzemeleri karıştırın

Daha sonra sosu içi ayrı bir kap alın domates, salça ya da püre mi ne katıyorsunuz buraya dökün. Sonra baharatlar ve en son nar ekşisini de unutmayın

Bunu da yaptıktan sonra bulgurla doğranan malzemelerin birleşimini sağlayın en son da sosu üstlerine dökün. Sonra tek yapacağınız iş karıştırmak ve servis etmektir. 


Ve kısırın son hali. Dadadadadada.... Afiyet bal şeker olsun. Acı seven kendi tabağına koyarken daha çok pulbiber koyabilir. Göz zevkinize göre süsleyerek servis edebilirsiniz. Ben biraz kısır hayvanı olduğum için, aşağıda ki sanayi şeklinden olduğu gibi giyiyorum. 

Son olarak bu dünyada kısır yapabilenler ve kısır yapamayanlar vardır. Birçoğu kısır yaptım der ama içine ne sumak katar ne domates hele bir de nar ekşisini unutan olunca olmuyor gerçekten. Yılların kısır yiyici olarak çok da farklı olmayan (ama nedense halen daha tutturamayanlar var) çok özel tarifimi sizlerle paylaştım. Artık herkes süper kısır yapabilir.

Dostluklar...

Yorum Gönder