21 Ağu 2010

On bir Ayın Kurtarıcısı


On bir ayın vicdanını rahatlatma... Günahlardan arınma hissini çıkarma… Cennetteki yerimiz için bir gıdım daha sevap oluşturma…Zamanı geldi.

Ben küçükken babam “İnsan ömründe bir kez oruç zamanını yaz mevsiminde yaşar. O sıcakta çay toplarken tutmak çok zordur.” demişti. Ve benim ömrümde orucu yaz mevsiminde yaşama vakti… Ama yaşayan yok. O süre içinde çok şey değişti çünkü.

Ramazanın en çok sevdiğim yani özene bözene yemek yapılması ve kalabalık şekilde tek bir sofrada yemek yenmesiydi. Bizde genelde herkes kafasına göre yediği için aile sofralarını severim. Bir de sahura kalkmayı bayılırdım küçükken. Değişik gelirdi bana. Ama şimdi sahur zamanı hiçbir şey ifade etmiyor, çünkü o saatler hep ayakta olduğum için biraz zaman kavramı bende karmaşaya uğradı. Bu olay şuna döndü: “Nerede o eski ramazanlar!”

Şimdi bakıyorum da on bir ay her bir boku yapıyorlar. Ondan sonra ramazan ayı geliyor. Aylık akbil gibi o ay Müslümanlık kredilerini doldurup diğer aylar harcayan tarzda insanlar çıkıyor. Bu biraz yıllık akbil gibi oldu. Sorsan Müslümanlıkla ilgili fikirleri “Önce insan olmak önemli.” der namaza niyaza gelince; ama oruç zamanı, hani en kolay ibadet şekli gibi gözükür bazen, “Hiçbir şey yapmıyoruz zaten, bari bunu yapalım!” diye başlayıp bir anda dindar kesilirler. Hani sen farklı şeylerin hesabını yapıyordun. Hepsi fasa fisodan ibaretmiş demek ki. Namaz kılmamak için mana. Ya da diğer ibadetler için. Ha bu arada sadece oruç tutmakla pek bir şey de olmaz. Bu tarz davranan kişinin insanlığından da şüphe ederim ben. Bana ters olaylar. İkiyüzlü gibi davranmak bence.

Bir de bu ay alkol oranları büyük düşüş yaşar. İstatistikler çok da umurumda değil. Sanki bu ay yapılan günahların çarpı 2 şeklinde deftere geçiyormuş gibi davranıyorlar. Zaten sen içmiyor musun? “Her gün dibini görüyoruz” diye hava atıyordun karı kız düşürmek için kucağına. Bence oruçtan sonra içilen alkolün o geçen on bir ay içinde içilen alkolden farkı olmadığını düşünüyorum. Fazla günah işlemiyorlarmış.

"Acaba şu meseleden mi içmiyorlar?!" diye düşünüyorum şimdi. Hani vücuttan belirli süre çıkmaması olayıyla alakalı. Ama sen yarın ramazan başlıyor diye son kez içiyordun. Ertesi gün vücudundan çıkmayan alkolle nasıl oruç tuttun. Ohoo.. Sen neyi düzgün yapıyorsun kardeşim…

Ya işte öyle!
Lafa gelince dır dır konuşuruz ama icraata gelince düşüncelerimizin arkasında durmayız. İşte biz insanlar böyleyiz…

Her nasılsa hayat, buna inananlara hayırlı sahurlar... Birkaç saat sonra sahur olacak zaten! =)
Dostluklar...
Yorum Gönder