7 Ağu 2010

I'm Not There

Hangi filmde kimin yerinde rol almak isterdin diye sorsalardı, bu filmi izledikten sonra şüphesiz cevabım “Im not there” filminde “Cate Blanchet”in yerinde olmak isterdim cevabı olur. Ama Bu filmden sonra da Bir Cate hayranlığı çıktı bende. Rolünü o kadar tatlı icra etmişti ki izlerken adeta aşık oldum desem yeridir. Başta erkek rolünü yapan Cate B.'i tanıyamamıştım. Ve onu oynatmak kimin aklına gelmişse gidip anlından öpeceğim. Ya bakın fotoğraftaki durumu... Bitirdi beni.

Altı farklı oyuncu… Yedi farklı gözüken hayat gibi ama aslında hepsi biri. O ki Bob Dylan kişisi.

Farklı tarzıyla dikkat çeken bu filmde Cate Blanchett, Richard Gere, Heath Ledger, Juluianne Moore, Michele Williams gibi önemli oyuncular karşımıza çıkmakta. Sanki altı farklı hayat gibi gözüküyor, bağlantısız gibi duruyor ama bir anda her şey canlanıyor kafanızda. Boşlukları doldurup düşününce ortaya kocaman bir hayat çıkıyor.

Peki, çocukluk halini neden bir siyaha oynattı? Konserden konsere koşarken neden siyah beyaz verdi ekranı? Neden başlık “I’m not there”? Bu filmde anlatılmak istenen neydi? Hepsini birleştirince ne demek istendiği az buçuk anlıyor insan. “Ben orada değilim”, anlatılanlar ne kadar Bob Dylan’ı yansıtıyordu ki? Zaten B. Dylan “im not there” diyor ardından. Bir belgeselin ötesinde farlı şeyleri barındırıyor. Bob Dylan altında postmodernizm etkisi yaratılmak istenmiş sanırım.

Benim anladığım şey; insanın içinde binlerce kişi varmış gibi yaşam sürüyor. Farklı hayatlar… Ama aslında hepsi tek bir insanda toplanmış, daha doğrusu tek bir insan o tüm kişiymiş. Hepimizde böyle değil midir genelde. Ben hep kendim için öyle düşünmüşümdür. Sanki içimde yüzlerce kişi kafasına göre takılıyor. Ama tüm olayları yaşayan benim. Ama benim olaylarım değil gibi.

Yönetmen: Todd Haynes
IMDB: 7.1
Tarihi: 2007
Yorum Gönder