7 Tem 2010

In the Mood for Love


Minyon tipler... Makineden çıkmış gibi biçimli vücutlu kadınlar ve çiçekli elbiseler… Alışık olmadığımız kültür. Çekik gözlülerin filmleri bazen çok kötü gelir. Zorlasam bile izleyemem. Ama yapınca da tam yaparlar. Dövüş filmi deyince zaten akla Japonlar, Jackie Chan, Jet Lee geliyor. Romantik komedi deyince de, son zamanlarda o kadar çok Kore filmi izledim ki, bir numarayı Kore alıyor benim listemde. Geçenlerde de ilk defa Çin yapımı bir aşk filmi izledim “In the Mood for Love” diye. 1960 dönemi bir film. Mükemmel ötesi dersiniz ya, işte tam bu film için yaratılmış bu kelime.


Biraz önyargıyla başla tuşuna bastım ilk önce. Sıkıcı, saçmasapan olur, diye düşündüm ve film hakkında imdb puanı dışında da bir bilgim yoktu ki filmin ilk dakikalarında "İlginç bir şeye benziyor." diye düşünmeye başladım. Uzak doğu filmleriyle de son bir senedir ilgilenmeye başladım denebilir. Yani pek bilgim yok! Sonra, merakla sıkılmadan izledim ve film gerçekten başarılı bitti benim için.

Filmde dikkatimi çeken iki olay vardı. Biri yansımalardan çekilen görüntüler. Belli kısımları ufak açılardan yakalayan desem daha doğru olur. Teknik bir adı var mı? Varsa nedir? Bilmiyorum. Sinema ve Televizyonla ilgili teknik bilgim de yok. İkincisi ise başroldeki kadın ve erkek filmde başka birileriyle evliler. Film boyunca bu geri plandaki eşler zaman zaman ortaya çıkıp repliklerini söylüyorlar da. Ama hiçbir şekilde suratlarını göremiyorsunuz. Arkadan gözüküyorlar ya da ayaklar kamera önünde. Bana göre buradan anlatılmak istenen, başta iki ayrı çift mutlu gibi  gözükse de aslında hiç de öyle olmadığı, eşler birbirini bile zor gördüğü, umursamadıkları gibi şeyler. Zaten filmin sonunda belli oluyor aralarındaki ilişki durumları. Ve boşrollerin aralarındaki ilişki o kadar tutkulu ki... Bakışlarıyla sevişiyor sanki. Ellere bir dokunuş tüm benliklerine yetiyor.

Bunun yanında müzik seçimi çok doğru geldi bu film için. Çaldığı an kadının zarafetiyle. Çok konuşmaya gerek yok. İzleyin ve o derin sessizlik sizi içine çeksin ve aslında hiç sessiz olmadığını hissedin.



Yönetmen: Kar Wai Wong
Puanı: 8.1
Tarih: 2000
Yorum Gönder