2 Ağu 2010

Anadolu Medeniyetleri Müzesi - Ankara

Bu müzemiz Ulus’ta olup aynı zamanda Ankara Kalesine de yakın. 1. Ve 2. Meclislere de ayakla gidilebilir. Benim favorilerimden biri olan müzedir. İki katlı kocaman bir yer. İnsan zaman makinesi içinde yolculuk yapıyor gibi hissediyor. Şiddetle tavsiye ederim, insan eğlenerek, keyifle ve şaşırarak geziyor. Giriş biraz tuzlu. Niye öyle ve hepsi Kültür Bakanlığına bağlı değil mi? 

Müzeyi "Koç" yaptırmış. Giriş 15L. Dayımdan dolayı, biz ücretsiz girdik. Girişte de sürekli karşılaştığım bir olay yaşadım. Görevliye, "Türkiye Vatandaşıyım." diyorum. İdrak edemiyor, benden giriş parası almaya çalışıyor. Ama dayımın refakatçisi olarak ücretsiz girme hakkım var. Ama adam inatla benim yabancı olduğumu düşünüyor. 

Dayım "Benim için refakatçim bu." dedi. Görevli de "Refakatçilerden de para alınıyor." demesi üzerine dayım, "Ben daha önce de geldim yakın zamanda öyle bir şey olmamıştı, ama değiştiyse tamam." dedi. Sonra benim için "Türk mü?" diye sordu. "Evet" dedim ben de. O sırada parayı çıkardı dayım ve "Öğrenci için indirim oluyor mu?" dedi. 

Görevli: "Sizin için en iyisi 10 liraya müze kartı çıkaralım, verin kimliğinizi." dedi. Biz de "İyi dedik 15 lira vereceğimize 10 lira verir müze kartım da olmuş olur." dedik. Öğrenci kimliğimi verdim. Döndü, "Ama Türkiye'de mi öğrencisiniz?" diye sordu. "Evet, Türkiye’de öğrenciyim." dedim. Kartımız aldı, bir baktı sonra diğer taraftan başka biri bir dosyaya baktı. O bakar bakmaz gözleriyle sonra kartımı geri verdi. "Pardon biz sizi yabancı sanmıştık." dedi. Parayı da çıkardı verdi.

İçeride ilk çağdan başlayıp sırayla dönem dönem geziyorsunuz. İnsan bir an donuyor, nereye geldim diye. "Neler bu zamana kadar gelmiş..." diyorsun. Taşlar üzerinde resimler, küpler, ev araçları, silahlar, takılar… Tüm dönemlere ait eşyalar var. Zaten gez gez bitmiyor. Alt katta da Roma heykelleri ve eşyaları var. Çok hoş! Sonra çok yorulduysanız dinlenmek için kafeteryası var girişte. Biz oturmadık ama büyük ihtimal pahalıdır. Ve tabii ki hediyelik eşyalar. Gezdiğim yerlerden anı için ufak hediyeler almak en sevdiğim kısımlardan. Bir ufak heykel, Eti işaretli kare şeklinde iri bir silgi, birkaç taştan magnet. 

Dışarı çıktığınızda ise çardaklar var. Ve Bahçe dev küplerle süslenmiş. Unutmadan girişte iki tane Türkiye haritası var. Nerelerden neler çıkmış onun üstünde gösterilmiş. Girmeden bir göz atmak da fayda var.

Dostluklar...

Yorum Gönder