18 Haz 2010

Kapitalizm amca çıplak


Durmadan bir şeyler istiyoruz. İhtiyacımız olmasa bile... Tüketim çılgınlığı çevresinde yeni bir şeyler almak için para kazanıyoruz. Alışveriş bizim içi hastalık olmuş. itiraf etmek gerekirse benim de bu hastalıktan payımı aldığım zamanlar olmadı değil. Sigara gibi bazen çareyi bunda aradık. "Saç saç paraları deli gibi deli gibi..." misali tüketime odaklanmışız.

Sırf arkadaşında var diye gidip biraz farklı modelini alan ve bununla hava atan insanlar tanıyorum. Kapitalist sistem bu gibi davranışlara itti.

O eğlenceli olayın eve gelip tek kuruş para kalmayınca aslında çok da iyi bir şey olmadığın anladıktan sonra bir şeylerin yolunda olmadığını fark ettik. En azından bazılarımız...

Peki, ya üretim?

Küstüğümüz bir arkadaşımız olmuş. Kaç kişi kıçında ki donu üretmiştir acaba. Gülmeyin! Saçma da demeyin! Basit bir örnek sadece. Elinizdeki paraya mı güveniyorsunuz? Ne gerek var değil mi? Nasıl olsa birileri yapıyor ve bize de almak düşüyor. Ha! Sen yaptın mı diyecekseniz? Yoo, yapmadım.. Ben aynı bokun yeşiliyim!

Bizler böyle zombi gibi yeni bir şeyler ararken kapitalizm amca dünyanın çevresinden bir noktada oturmuş kral koltuğuna; elinde Mc hamburgerini yerken, diğer eliyle koca göbeğini kaşıyor. Pis pis güldüğünü söylemiyorum bile... Çünkü hollywood filmi izler gibi o yüksekten bizleri seyrediyor. Bizler harcadıkça onun koca göbeği daha da irileşiyor. Kimse ne olup bittiğinin farkında değil.

Bir gün bir çocuk çıkıp "Aaaa! Kapitalizm amca çıplak" diyecek. O an nöronlara öyle bir etki edecek ki, o zaman insanların gözlerindeki siyahlık kalkacak. Daha doğrusu herkes kendi eliyle kaldıracak... O zaman komünizmin belki sesi çıkabilir. Unutmamak gerekir ki komünizme giden yol kapitalizmden geçer!
Yorum Gönder