8 Haz 2010

Grease ve Ben

Şu müzik çalar aletleri adamı rezil de eder dans kralı da. Büyük şehirde olup da çantasında müzik çalar taşımayan yoktur. En kalitesinden en dandiğine kadar bir şeyleri cebimizde gezdiriyoruz. Yeter ki o korkunç şehir gürültüsünden bizi kurtarsın. Herkes tarzına göre müzik listesi yapıyor. Ben yolda daha çok radyo dinlemeyi seviyorum. Radyo eksen favorim. Bir ara Rock FM dinliyordum. Arada muhabbetler komik oluyor. Yolda salak salak kendi kendime sırıtıyorum ama komik. Tramvayı bekliyorum. Bir yandan kulaklık kulağımda radyomu dinliyorum. Sabahın bilmem kaçı. Şişmiş gözlere çekmişim sürmeleri. Bir iki allık. Elime geçen de herhangi ruju... Bildiğin insan değil işte. "Gelse de gitsem şu lanet derse." diyorum bir yandan. Radyodan komik bir şey diyor, bir cevap veriyorum sonra ardından "Uhauhauha" diye gülüyorum. Yandan amca garip garip bakıyor. Sonra tramvay gelir. Bildiğin sonra yani...

Geçenlerde eve dönüyorum. Gene kulaklık ve radyo. Adını bilmiyorum ama tatlı bir şakı çalıyor. Bir an kendimi müziğe kaptırmışım. Etrafa garip garip bakıyorum. Bir an beynim gidip geldi. Sonra baktım ki Grease'de ki John Travolta gibi yürüyorum. Dedim "İiyice greaselendim". Neyse ki etkisinden erken kurtuldum. Bir anda bir "O" dönüşü yapıp elleri havada bulabilirdim.

Grease demişken filmden de bahsedelim.
Bu film bir kez Gençlik kategorisinin başını çeker. Film brodway müzikali. Bu yüzden ayrı bir eğlencesi var. Baş yapıt bile diyebilirim. Müzikleri ise harikadır. İnsanın kalkıp dans edesi geliyor ki kalkıp taklit etmedim değil. Filmden sonra o yürüyüşleri kaç kere yaptım kahkahalar eşliğinde. O zamanın lise gençliği karşımızda. Aslında her şey aynı. Popüler öğrenciler, ezik insanlar... Okul içindeki gruplar. Sadece çağ farklı; dolaysıyla ruhlar, kıyafetler, danslar ve her şey oldies. O zamanın amigolarını bu zamanla karşılaştırınca farkı etek boylarından anlayabiliriz. İnsan özeniyor orada olmaya. Dans balosunda takım elbise giymiş kavalyen ile eşliğinde o uzun etekleri coşturmak istiyor piste. Rocn'Rolla bebeğim... Şimdi dans zamanı.

Yöntemen: Randal Kleiser
Tarih: 1975
IMDB: 7.0

Yorum Gönder