9 Haz 2010

Empire of the Sun


Steven Spielberg desem sanırım filmin kalitesini belli etmiş oluruz. Bay Spielberg gene ortaya tüm yeteneklerini koyan muazzam bir film sunmuş bizlere. Filmde çarpıcı sahneler bulunmakta ve müzik fonları dehşet.

Zaman II. Dünya Savaşı sırasıdır. Yer ise Şangaydır. Ne Çin ne de Japonya olan bir yerlerde Japonların Çin'e saldırması ve İngiliz bir çocuğun ailesini kaybedip tek başına kalıp zengin hayatının ardından savaş kampında savaşı ve hayatı anlamasını gösteren bir film. Muhteşem çocuk rolüyle Christian Bale'yi seyrediyoruz başrolde. Gerçekten dehşet rol yapmış. Hayran kaldım. Yalnız filmin seyrinde az küfretmedim çocuğa. Uçağı düşüp o kargaşada annesinin elini bırakınca "E be çocuk savaş var lan. Siki tuttun şimdi, ne bok yiyecen tek başına." mı demedim; "Götünde bomba patlıyor bıdı bıdı konuşma, sırıtma mal mal." mı demedim... Uçaklara ve uçmaya hayranlığına bakınca umut taşıdığını ve özgürlüğü simgelediğini anlıyoruz bence. Zaten biraz umudu olmasa bu kadar sırıtık dolaşmazdı. Umut nelere kadir Tanrım! Heh! Bu lafı etkilemişti "Bugün yeni bir kelime öğrendim: Atom Bombası; Tanrı fotoğraf çekiyor gibiydi" Halbuki o, Atom Bombasını melek sanmıştı. Ve o meleğin etkisini yüzyıllar boyunca sürdüreceği çok korkunç bir bomba olduğunu radyodan şaşkınlık içinde öğreniyordu. İnsan acıyla birçok şeyi tecrübe ediyor. Savaşın insana olan etkisini özellikle büyüme çağındaki bir çocuğa olan etkilerini anlatıyor film. Esir kampındaki insanların durumunu çok iyi yansıtan bu film "Savaş Kötüdür" diyor. Annesinin suratını hatırlamayacak noktaya gelmesi... Miranda Richardson'un çocuğun eşyalarını boşaltmasına yardım ederken anne şefkatini hatırlayıp ağlaması... Ailesine kavuştuğunda çocukluk ve olgunluk arasındaki ince çizgi..

Eserin diğer önemli oyuncusu John Malkovich bir nevi Christian Bale'ye yol göstericilik yapıyor. Kimi zaman önemsemez gibi gözükse de çocuğun harbi biri olduğunun farkındaydı. İkisi birlikte iyi bir seçim olmyş ve oyuncular bir filme bu kadar yakışır diye düşünüyorum.

Ayrıca J. G. Ballard'ın aynı adlı romanından çevrilmiş yarı otobiyografik bir eserdir. Kitabının çok daha iyi olacağını düşünüyorum. Alıp okumalı. Afişi ise gerçekten çok başarılı. "Empire of the Sun" kaçmamalı...

Yönetmen: Steven Spielberg
IMDB: 7.7
Tarih: 1987
Yorum Gönder