29 May 2010

A Nightmare On Elm Street


Dün çok yorgun olup erken yatmama rağmen yine yine ve yine geç kalkmayı başarabildim ya! Bu yetenek bana has bir şey olsa gerek. Her sabah kalktığımda saate baktığım andan sonra dönüp yandaki duvara kafam patlayıncaya kadar vurmak istiyorum. Patlasın kafam, kan olsun duvar. Şiddet dolmuşum evde otura otura. Tabi ikinci delirmeyi odanın dağınık olduğunu fark edince yaşıyorum. Normalde temizlik manyağı değilim ama bazen bir şey oluyor dağınıklık, pislik batıyor ya. O an ne yapıyorsam bırakıp etrafı topluyorum falan. Neyse bu dağınıklığı fark edince gidip o duvarın aynı yerine gene kafamı patlatmak istiyorum. Kan olsun her yer... Kopan parçalar dolsun...

Kendimden korktum ya. Noluyo bana! Bugün gerginlik, şiddet hakimliği var üstümde anlaşılan.

Bunun üstüne bu tarz bir film gider. Daha da şiddetleneyim diye. Bu yüzden bütün "A nightmare on Elm Street"in tüm bölümlerini indirdim. Şimdiye kadar sadece bir bölümünü izlemiştim. Efendim yazın memlekete gittiğimde boş olacağım bu yüzden bir günü "Elm Sokağında Kabus" günü yapacağım. Sabahtan artık ne zamana kadar sürer bilemiyorum hepsini izleyeceğim. "Herkes çok korkunç bu film, altına sıçarsın, izleme." diyordu küçükken. Tv'de seri olarak yayınlıyorlardı o zamanlar; bir tanesini yakalamıştım. Çok korkmamıştım ama konsantre olarak izlememiştim zaten. Tümünü izledikten sonra yorumları bildiririm artık.

Klasiklerden ve birçok korku filminden çok daha iyi. Aslında kıyaslamak yanlış olur. Bence korku filmlerini eski ve yeni olarak ayırabiliriz. Yeni korku filmleri daha çok işkenceye dayalı; virüslü insanlar, teknolojinin çıldırması falan. Bence günümüz korku filmlerinde gerçekçiliği yakalamaya çalışıyorlar. İzleyiciye gerçek hayatta da olabileceği düşüncesini hatırlatarak gerçekten korkuyla dolmasını istiyorlar. Örneğin, "Saw" serisi. Böyle bir psikopat neden olmasın. Tabi bu kadar zeki bir katil var mı bilemiyorum. Katil olunca da böyle olacaksın pıtırcık. Bir "Scream" de olabilecek bir şey hayatta. Geçiş filmi olarak adlandırabilirim bunu. Bunun gibi örnekler verilebilir. Yalnız eski korku filmlerin tadı bir başka. Çok daha iyi filmler var. Zaten günümüz filmleri çoğu geçmiştekilerden birçok şeyi araklayarak yapıyorlar.

Bir dipnot eklemek gerekirsek: Johnny Depp de bu serinin başında rol almıştır. Ve günümüzün en popüler isimlerinden olan Depp o filmde daha tanınmak için göt yırtan bir karakterdi. 

one, two, freddy's coming for you. 
three, four, better lock your door. 
five, six, grab a crucifix. 
seven, eight, better stay up late. 
nine, ten, never... never...
Yorum Gönder